George Michalopoulos a bécsi bázisnyitás kapcsán adott interjút az Air Transport World, a tekintélyes légiközlekedési portál számára. „Rengeteg a kereskedelmi lehetőségünk, de a legnagyobb kihívás az üzemeltetés”, fejtette ki Michalopoulos, jelezvén, hogy tizenhét hét alatt tizenhét új gépet vesz át a légitársaság.

A Wizz teljes légiflottáját 89-re növelte, a gépparkot A320-as és 321-es Airbusok alkotják, a keskenytörzsűek átlagéletkora 4,6 év. Még ennél sokkal nagyobb a rendelésállomány: a tavaly novemberben véglegesített, az Airbus életében legnagyobb darabszámú szerződés 146 példány beszerzését rögzíti a neo-verzióból, miközben a társaság ezekkel együtt összesen 256 gépet tart nyilván a rendelési listáján.

Michalopoulos az A321neo-t, vagyis az újrahajtóművezett verzió hosszabb törzsű változatát nevezte meg, mint a maximálisan gazdaságos, ultra-hatékony típust, amelynek első példányát a kereskedelmi igazgató szerint 2019 elejére várja a társaság. Azt is elmondta, hogy a Wizz sok lehetőséget tárt fel a kelet- és közép-európai piacon, de szerinte a nyugat-európai konszolidációs folyamatok, vagyis a légitársaságok átrendeződése (egyes cégek bukása és beleolvadása nagyobb vállalatokba) szintén esélyeket jelent a cég számára.

A hálózat bővítésével kapcsolatban Michalopoulos úgy fogalmazott: „Számunkra nincsenek földrajzi kötöttségek”. Miközben az elmúlt hónapokban többször röppentek fel hírek az esetleges belépésről a transzatlanti piacra, a kereskedelmi igazgató elsősorban a keleti vonalakról beszélt, említve, hogy a Wizz a második legnagyobb külföldi légitársaság, amely Izraelbe repül, és az egyedüli európai low-cost vállalkozás, amely Dubaiba tart fenn járatot Európából. A keleti terjeszkedés kapcsán említette a kazahsztáni járatnyitásokat is.

Jelenleg a Wizz 28 bázisról több, mint 600 járatot kínál 44 ország 145 desztinációjára. A budapesti a legnagyobb bázis 13 géppel, Bukarestben tíz, Varsóban nyolc A320-321-ese állomásozik.

Ami Bécset illeti, az első 320-as júniusban települ Schwechatra, 2019-re a gépszám ötre emelkedik, eleinte 17, majd jövőre 27 vonalat tartanak fel innen, a járatok száma heti 69 lesz, ami (évi) 450 ezer ülés kiajánlását jelenti bécsi indulással, 2019-ben pedig már kétmilliót. Michalopoulos szerint gyorsan kell növelni a kapacitást ahhoz, hogy sikerüljön piaci része4sedést szerezni, szerinte a Wizz igen hamar nyert elismerést az utazóközönség körében, ami azért is fontos, mert Bécs a kereskedelmi igazgató szerint eddig alapvetően a hagyományos légitársaságok piacának számított.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!