A buszok tetejére szerelt szolárszőnyegek könnyűek és vékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolárszőnyeg kommunikálni tud a busz generátorával. Eddig a generátor üzemanyag felhasználásával töltötte fel a busz akkumulátorát, ebbe a „munkába” segítenek be a napelemek. A próbaidőszak során 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a busz. Napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű. Most, télen. A napelemek várhatóan még több energiát termelnek majd a nyári hónapokban.

A FlixBus flottjában a járművek USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel is fel vannak szerelve, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működhetnek. A kísérleti projektben a FlixBus a Trailar brit céggel működik együtt, ők szőállítják a napelemeket. A hajlékony szolárszőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták. A FlixBus elsőként veti be ezeket a nemzetközi távolsági buszokon.

(fotó: FlixBus)

A FlixBus helyi buszpartnerekkel dolgozik, akik a buszok napi üzemeltetéséről gondoskodnak. Ezeknek a partnereknek az egyike a limburgi Kupers Touringcars. A szolárpanel az ő egyik buszukra került rá, ami hamarosan már napi rendszerességgel közlekedik Dortmund és London között, Eindhoven, Antwerpen és Bruges érintésével. A három cég együtt rendszeresen ellenőrzi majd az eredményeket, és fejleszti a projektet.

– Célunk, hogy a lehető legklímabarátabb utazási lehetőséget tegyük elérhetővé a lehető legtöbb embernek. A napelemekkel végzett kísérleti projekt csak egy azok közül a klímabarát kezdeményezés közül, amit az utasainknak biztosítunk. Az elsődleges eredmények elemzését követően értékeljük majd annak a lehetőségét, hogy még több buszra, vagy akár a teljes hálózatunkra kiterjesszük a technológiát – mondta Jesper Vis, a FlixBus Benelux ügyvezető igazgatója.

2018-ban a FlixBus helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, tavaly az Egyesült Államokban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!