Pedig jó volt a terv: a felújítás miatt lezárt kiskörei Tisza-híd helyett a pótlóbuszok a vízerőmű üzemi hídján közlekednek. Már mindenféle szuper járgányt elképzeltem ezen az izgalmas, indusztriális helyszínen, pedig akár a korábbi cikkünket is elolvashattam volna, amiben hónapokkal ezelőtt leírtuk, hogy könnyű kisbuszokkal hajtják végre ezt a manővert.

De nem tettem, úgyhogy különleges izgalommal vágtam neki a Tisza-tó bicajjal történő megkerüléséhez, a személyvonathoz és a fél órával később induló Volán-járat menetrendjéhez igazítva. Ha már oda megyek, jöjjön két busz is! A 36562-es személyvonatot néztem ki, az reggelivel, nem hajnali indulással kényelmesen elérhető a tiszaörvényi szállásunkról. Menetrend szerint 10:21-kor ér Kál-Kápolna felől Kiskörére, ahonnan a pótlóbuszok a lezárt, közös közúti-vasúti híd elkerülésével átdobják az utasokat Abádszalókra. Kicsit korábban meg is érkeztünk, én pedig elhelyezkedtem a parton, beállítottam a kompozíciót, majd vártam.

Miközben egy horgásszal beszélgettem az élet nagy (esetében 2-3 kilós) dolgairól, feltűnt a hídon két kisbusz egymás mögött. Akkor gondoltam először, hogy ezek lehetnek a pótlóbuszok, és amikor a vonatinfó szerint Abádszalókról folytatta útját a személyvonat és rendes buszt még mindig nem láttam, el is fogadtam ezt a tényt.

Vonatpótló kisbuszok haladnak az erőmű hídján Abádszalók felé. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Na nem baj, ha már itt vagyok, várunk még fél órát az erőműtől Abádszalókra közlekedő járatra is. Természetesen az is kisbusszal jött, de legalább volt rajta viszonylatjelző! Az üzemi híd nyilván nem bírná el a szokásos autóbuszok tömegét, legalábbis a rendszeres, napi többszöri terhelés nem tenne jót a műtárgynak. A hely is elég szűk, maga a híd egynyomú, de a fel- és levezető útszakaszok is igen keskenyek.

Az erőmű hídjának használata engedélyköteles, egyébként elég sokan élnek is vele. A szűk egy órában, amíg ott voltam, több traktor és személykocsi is átkelt itt a Tiszán.

A volános kollégák sem hajtanak termetesebb járgányt itt

A kiskörei Tisza-híd felújítása csak november közepére készül el, továbbra is kuriózum lesz hazánk közlekedésében, mint az egyetlen vegyes használatú közúti–vasúti híd. A korszerűsítés kiterjed a szerkezeti elemek cseréjére, a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítására, sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítésére és javítására, a korrózióvédelmi bevonat helyreállítására, valamint a hídhoz csatlakozó közút útburkolatának, útpadkájának és vezetőkorlátjának felújítására. A beavatkozásnak köszönhetően megszűnik a vasúti forgalomban bevezetett húsz kilométer per órás sebességkorlátozás, a megengedett sebesség a duplájára, negyven kilométer per órára változik. Ez még mindig nem valami hajmeresztő sebesség...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!