Nehéz idők jártak tíz éve a dombóvári fűtőházban. Szűkítés, bezárás, teljesítmény-csökkentés, szinte mindenben a negatív hozzáállás érvényesült ekkoriban a vasúton, a dunántúli ütemes menetrend első csíráira, így a délkör vonatokra is még több mint egy évet kellett várni. Ebben a sanyarú időszakban, 2007 nyarán viszont még volt néhány mozdonyos személyvonat Bátaszék környékén, a kidobott MD-ket nem sikerült teljesen Bézékkel pótolni. Egyre csökkenő számban, de szükség volt még a Baja–Sárbogárd és a Dombóvár–Baja viszonylaton M41-es mozdonyokra, de valahogy sosem volt elég. Pláne nyáron, amikor nem kellett fűteni, szinte fix fordában járt Szergej két-három By vagy Bhv sorozatú személykocsival, egy ízben pedig a retró festésű 2143-as Csörgő is Bátaszékre keveredett Fehérvárról.

A 2143-as retró festésű Csörgő indul tovább nemsokára Szekszárdról Bátaszék felé. Kocsijai már akkor sem voltak a legkívánatosabb járművek, mégis, a Bézéknél kényelmesebbek. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A helyzetet végül a teljes mozdonytalanítás oldotta meg, a tolnai dízeles vonalakon a Bézék mellett az Uzsgyik, a Gemenc és Sugovica intercity/expressz (mikor hogy) vonatokon pedig Desirók lettek a meghatározóak. Mozdony ma már csak tehervonatokkal és esetleg különvonatok élén kerül a környékre.

* *

Fotós kollégánk magánembereknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!