• A fogaskerekű felújítása, meghosszabbítása, járműcseréje
  • Az aquincumi híd
  • A BKV járműállományának cseréje
  • Az M3 középső szakaszának rekonstrukciója
  • Az M3 felszínközeli aluljáróinak rendbehozása
  • Az M3 káposztásmegyeri meghosszabbítása

Ezt a hat beruházást viszi be azonnal Tarlós István az új csúcstestület, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKFT) elé. Ez nem azt jelenti, hogy mind a hat hamarosan megvalósul, „ne tessék két év múlva számon kérni rajtam az összeset” – figyelmeztetett a főpolgármester.

A konferenciának, ahol Tarlós volt az első előadó, a szervező Portfólió portál a Budapest 2030 címet adta. Egy közlekedési oldalon talán érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy a listát nem mi szűrtük meg, a főpolgármester a fejlesztési célok között kizárólag közlekedésieket említett.

A főpolgármester azt mondja, tetszik neki az új felállás

Sokan úgy vélték, hogy Budapest első emberét, illetve hivatalát leértékeli az idei választások után felálló új kormányzati struktúra. A kormányon, illetve a Miniszterelnökségen belül ugyanis létrejött Fürjes Balázs Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár irányításával egy új részleg.

Fürjes és Tarlós is úgy mutatta be a konferencián az ezek utáni politikai fordulatokat, hogy a főpolgármester éppen azért kezdeményezte az FKFT megalakítását, hogy a kormány ne kerülhesse meg Budapestet.

Mindketten hosszasan sorolták azt ezt szolgáló garanciákat. A hatfős testületben például csak konszenzussal lehet dönteni, a főpolgármestert, Fürjest és a miniszterelnököt helyettesítő Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert nem helyettesítheti más az üléseken. A kormány nem dönthet fővárosi kérdésekben anélkül, hogy az új tanács azt megvitatná. Tarlós azt mondta, az új felállásban a kormánynak is ügye lesz egy-egy beruházás, ez garancia arra, hogy pénzt is adjon rá. A pártpolitikai konszenzusra törekvést pedig az hivatott szolgálni, hogy a grémiumnak tagja lesz Tóth József, a XIII. kerület szocialista polgármestere.

Újpesten folyik a felújítás, de mikor utazhatunk Káposztásmegyerig?

A cél, amelyet az FKFT-nek el kell érnie, rendkívül ambiciózus, Budapestnek 2030-ra az EU legjobb, legélhetőbb fővárosává kell válnia, de legalábbis a top 3-ba kell kerülnie – mondta Fürjes. Az államtitkár egyébként a főpolgármester gyorslistájától némileg eltérő (de szintén közlekedési) példákat említett, ő a – Tarlós által két éve az állami MÁV-nak lepasszolt – HÉV-ek jövőjét és a Lánchíd (immár az Alagúttal egyszerre tervezett) felújítását is előhozta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!