A kánikulai lapszám
„A vasút stratégiai üzem” – ez így volt évtizedeken át, és különleges éberséggel, a katonai létesítményeknek megfelelő szinten őrizték, vigyázták, nehogy az ellenség ama bizonyos keze... szóval tudják. Vasúti híd elég kevés van a Dunán, a hadsereg gyors mozgósítására viszont a – valóban kitűnő munkát végző – műszaki alakulatok Dunaújvárosnál uszályhidat építettek harmincöt évvel ezelőtt. Az csak a sorsnak köszönhető, hogy használni sohasem kellett, ma már az emlékek és a legendák ködébe vész. Nagyvasúti rovatunk feltárja a múltat, és remélhetőleg több kételyt eloszlat.
Háborús készülődés után egy valóban háború sújtotta övezet: a volt Jugoszlávia területére kalandozunk. Egy cikkünk a volt szövetségi vasút amerikai eredetű hattengelyes nagydízeleit, a Kennedyket veszi górcső alá, majd a mai napig a polgárháború nyomait viselő szerbiai fűtőházak állapotáról kaphatunk képet.
Már csak emlék a Viharsarkot kereszül-kasul behálózó AEGV (Alföldi Első Gazdasági Vasút) hálózata, a kilenc nagy személykocsiból azonban létezik még mutatóban pár példány. Egyiküket a forgalomba helyezés hetvenedik évfordulójára Hűvösvölgyben, a Gyermekvasút műhelyében újítják fel.
Az iho internetes felületén már többször volt téma a Szentendrén tárolt, egyre csak pusztuló villamoskocsik Budapestre szállítása. Városi vasúti rovatunk részletesen bemutatja a hat, jobb sorsra érdemes öreg tuja életútját, az Angyalföldre szállítás két éjszakán is átívelő, hosszú menetét.
Tetszik, nem tetszik? Jó benne utazni, vagy alig várjuk, hogy megérkezzünk? A MÁV-Start és a GYSEV halberstadti kocsijairól van szó, ezúttal kicsiben. A Brawa H0 méretarányban hat, N-ben három festési variánsát jelentette meg „Honecker örökségének”. A szerkesztőség tesztjén jól teljesítettek a kocsik mind a külcsínt, mind a futási tulajdonságokat vizsgálva.