Idén ötödször: Indóház
Amennyiben úgy gondolják, kezdjék a napjukat a legközelebbi újságos felkeresésével.
Amennyiben úgy gondolják, kezdjék a napjukat a legközelebbi újságos felkeresésével.
A nyári szabadságok miatt sokan lemaradhattak róla, és könnyen előfordulhat az is, hogy távollétükben a megszokott újságárusuk már az összes Indóházat eladta. De van megoldás! Főszerepben a 001-es Bzmot!
Eddigi két évtizedünk során alig valamivel kevesebb, mint 15 ezer oldalon hozzávetőlegesen ötezer téma (cikk); aktuálisan nyolcvan oldalon 35 jelentősebb/hosszabb olvasnivaló. Szemelvények a friss folyóirat tartalmából.
A kötetet a szerzők vitték magukkal Fenyőházára, a Ganz villamos mozdony replikájának az ihón is megénekelt ünnepélyes átadására.
A címlapot megérdemelten kapta meg Simon Zsolt a 1535-ös Vikingről készült felvétele, fotóriporterünk az első napokban kísérte nyomon az északi harcosok északi parti színrelépését.
Megjelent! Idén hatvan éves a MÁV 62-es sorozata. Mellékvonali motorkocsik térhódítása. A 303,002 felújítása. Szarajevó, ahol az orra után megy az utas. A phenjani metró. Újra megindult a forgalom a Tram de Opcinán. És modellvasút.
A két évtizeddel ezelőtti indulást felidézve az idei Indóház rendre újraközli a 2005-ben megjelent legjobb írásokat.
Az elkövetkező hetekben nyújt intellektuális vasúti élményt a magyarnándori Galbács Tamás szabadtéri fotókiállítása a balassagyarmati Korzógalérián.
A szokásosnál valamivel később férhetnek a legújabb Indóházhoz az olvasók, ám íme, mit kínál a decemberi kiadás!
Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.
Kellemes nyári túrának ígérkezik kedvenc kötöttpályás periodikájuk beszerzése, már félmegyényi területeken nincs értelmes újságárus. Így azért elég nehéz...
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
Elkészült, kézzel fogható – ez az Indóház a kerek évforduló előtti utolsó évfolyamának utolsó kiadása, vagyis a XIX/6. száma. MÁV 303, járműbeszerzési célok, dízelparadicsom az 5-ösön, pesti sínek térképezett történelme. És még sok más.