Idén ötödször: Indóház

iho.hu   ·   2025.10.04. 00:01
_img_5354_

Amennyiben úgy gondolják, kezdjék a napjukat a legközelebbi újságos felkeresésével.

A hét elején már jeleztük, péntekre elkészül, mára (szombat, október negyedike) pedig országos is kapható az október–novemberi (XXI/5.) Indóház. Még mielőtt megosztanánk a tartalmat, köszönettel tartozunk olvasóinknak, hiszen a lehetetlen helyzet ellenére – országrészek maradtak klasszikus újságárus nélkül – előző számunk az utóbbi évek egyik legjobb értékesítési eredményével zárt.

NAGYVASÚT

2 Hírek, életképek

12 Lokopiknik 2025

16 Keleti pályaudvar, felújítás

18 Sorsukra hagyott Dezsők és Uzsgyik

20 Régi pompájában látható a Turán 9-es étkezőkocsi

22 Partneroldal. Végleges a GYSEV IC-motorvonatainak dizájnja

24 A sápi baleset vizsgálata

32 Vasúti járműfejlesztés a Ganz-MÁVAG-ban, 1982–83

35 Partneroldal. A MÁV-REC válasza a mozdonyszerelő-hiányra

36 Małaszewicze a kínai–európai kereskedelemben betöltött szerepe 3

8 Kaleidoszkóp. Megérkeztek az EMR első Aurorái

40 Az ufai vasúti szerencsétlenség

44 A São Paulo Railway kábelvasútrendszere

KISVASÚT

50 A Békés Vármegyei HÉV-hez csatlakozó kisvasutak

52 A Virpazar–Bar keskeny nyomközű vasút vázlatos története

55 Hírek. M4, a kisvasúti legenda

VÁROSI VASÚT

58 Húsz éve írtuk: a 44-es villamos története

64 Nagyszeben, az enyésző villamoskocsik városa

66 Villamosfeszt, avagy százötven éves a prágai tömegközlekedés

MODELLVASÚT

68 Szívbaj, Bh-kocsi és az MTB

70 ČSD Ds-k paklikocsi

72 Bluetooth-alapú digitális megoldás a Hornby tálalásában

3 Roco: íme, az őszi újdonságok!

74 Porosz vonat-összeállítás a TT tradicionális gyártójától

KITÉRŐ

76 Villányi György elismerése

77 Postavonat

79 Emlékezés dr. Károlyi Zsoltra

Nyitókép.Lokopiknik, Szergej-parádé. Felsorakozva az egykori Északi fűtőház B fordítókorongja előtt. Balra a vendég T679-esek (T679 1168, 1529, 1578 és 1600), majd M62 001, 628 109, M62 116, M62 127, M62 187, M62 194, a hókotrós Szent Tehén M62 265, remot 628 329, EWG 629 002, V-Híd M62 069 és a Skinest gépe a sorrend. Balra az ACSEV Boros Bénije, jobbra bekukucskál még a képbe a szlovák Pomarancs, az előtérben a Truman gőzöl (fotó: Szijártó István)

És még néhány felvétel, szöveggel.

Az oroszországi Ufa közelében 1989. június negyedikén bekövetkezett szerencsétlenséget előidéző körülmények hihetetlen láncolata vezetett több száz ember halálához

Virpazar–Bar keskeny nyomközű vasút. A Niksic I. Miklós király szalonvonata volt, mozdonya a berlin-tegeli Borsig gyárban épült 1908-ban, és az évben, december 23-án érkezett Barba. A mozdony két társához hasonlóan 1’Bn2 jelleggel épült, majd 1’Bn2t jellegűvé építették át. Társai közül a Rijeka nevű szintén 1908-ban, a Cetinje nevű 1909. január 4-én csatlakozott a trakcióhoz. Érdekesség, hogy Montenegróban a mozdonyok nem kaptak pályaszámot, a cirill betűs nevek az ország földrajzi nevezetességeit örökítették meg

Alföldi Kerti Gazdasági Vasutak: nyílt napi különmenet indul szeptember 20-án a Kígyósi út tárolócsonkáról. A gyűjtemény előzetes bejelentkezéssel vagy az időnként meghirdetett nyílt napokon látogatható. A vasút Békéscsabán a Kígyósi úton, a Kender Center nevű kocsmával szemben, egy magánkertben létesült (fotó: Orvos Pál)

Nagyszeben, az enyésző villamoskocsik városa. Az 1985-ös évjáratú, Be 4/4 101-es pályaszámú, Yvorne nevű motorkocsi a svájci Chemin de fer Aigle–Ollon–Monthey–Champéry vasúttól érkezett Nagyszebenbe. Jelenleg Resinár házai között a vonal végpontján áll; a kép jobb szélén a kocsik fordítására épített deltavágány sínjei láthatók

Porosz vonat-összeállítás a TT építési nagyság tradicionális gyártójától: igényes vizuális élmény a 01070-es szett trojkája

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek