Már a XXI. évfolyamát írja az idei első Indóház
A két évtizeddel ezelőtti indulást felidézve az idei Indóház rendre újraközli a 2005-ben megjelent legjobb írásokat.
A két évtizeddel ezelőtti indulást felidézve az idei Indóház rendre újraközli a 2005-ben megjelent legjobb írásokat.
Egy héttel az Astride színre lépését követően újabb, immár a harmadik típusú nagyteljesítményű, korszerű villamos mozdonyt dobta személyszállító vonat élén mélyvízbe a budapesti székhelyű államvasút-társaság: a 193 214 pályaszámú ELL–Siemens Vectront.
Az elkövetkező hetekben nyújt intellektuális vasúti élményt a magyarnándori Galbács Tamás szabadtéri fotókiállítása a balassagyarmati Korzógalérián.
Jövőre válik teljessé a jelenlegi MÁV-csoport integrációja. A leányvállalatok, elsősorban a MÁV-Start Zrt., a MÁV-HÉV Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülésével létrejön a teljes cégcsoport tevékenységét irányító MÁV Zrt.
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.
A Hungrail október elején tartott Magyar Vasút konferenciáján pályavasúti kérdések is felmerültek. A MÁV Zrt. javaslata szerint a HHD bizonyos szempontok szerinti mérséklésével ösztönöznék a vasútvállalatokat forgalmaik növelésére. A magánvasúti érdekképviseletet kérdeztük a javaslat fogadtatásáról.
A földrajzi nevek megállapításával összefüggő feladatokat ellátó Földrajzinév-bizottság legutóbbi ülésén tárgyalta meg az időszerű, az állomásnevekkel kapcsolatos előterjesztést.
Ez a két vonal is a része annak a kötelező jegyelővételi zónának, amelyen belül a vonatokon szeptember elejétől már csak érvényes menetjeggyel, bérlettel vagy egyéb utazásra jogosító okmánnyal szabad felszállni.
Kormányzati szolgálati jogviszony keretében elvégzett teendők várnak a kiválasztottra. Még egy hete sincs, hogy Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója független vizsgálatot ígért a Keleti pályaudvarnál történt baleset okainak kivizsgálásakor. Összefüggés? Nem kell keresni.
Néhány órával azt követően, hogy Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. szeptember elsejétől a hivatalát betöltő vezérigazgatója közölte, független vizsgálat fogja kideríteni az emlékezetes keletis siklás okait, a KBSZ honlapján megjelent a baleset forgatókönyve. A történtek miértjeinek zárójelentésbe foglalása azonban még időbe telik.
Miután a Gyökeres- és a Répás-árok fölött megszületett az áthidaló megoldás, a még hátralévő rekonstrukciós teendők végeztével a 11. számú vasútvonalon október 6-tól ismét teljes hosszban közlekedhetnek a vonatok.
A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, a közlekedési infón. A terv megvalósítása a MÁV élén lezajló személycserékkel indult.
Szajol állomáson megjavították a biztosítóberendezést – adta hírül a MÁV. Azt már mi tesszük hozzá, az üzemzavar hátterében az állt, hogy egy vasutas a villanykapcsoló helyett a biztosítóberendezés vészleállításgombot nyomta meg.
A járművek egy részét a Dunakeszi Járműjavítóban szerelték össze. A beruházás a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.