Előzetes piaci konzultációt indít a MÁV-csoport vasúti járművek karbantartására
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.
A Hungrail október elején tartott Magyar Vasút konferenciáján pályavasúti kérdések is felmerültek. A MÁV Zrt. javaslata szerint a HHD bizonyos szempontok szerinti mérséklésével ösztönöznék a vasútvállalatokat forgalmaik növelésére. A magánvasúti érdekképviseletet kérdeztük a javaslat fogadtatásáról.
A földrajzi nevek megállapításával összefüggő feladatokat ellátó Földrajzinév-bizottság legutóbbi ülésén tárgyalta meg az időszerű, az állomásnevekkel kapcsolatos előterjesztést.
Ez a két vonal is a része annak a kötelező jegyelővételi zónának, amelyen belül a vonatokon szeptember elejétől már csak érvényes menetjeggyel, bérlettel vagy egyéb utazásra jogosító okmánnyal szabad felszállni.
Kormányzati szolgálati jogviszony keretében elvégzett teendők várnak a kiválasztottra. Még egy hete sincs, hogy Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója független vizsgálatot ígért a Keleti pályaudvarnál történt baleset okainak kivizsgálásakor. Összefüggés? Nem kell keresni.
Néhány órával azt követően, hogy Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. szeptember elsejétől a hivatalát betöltő vezérigazgatója közölte, független vizsgálat fogja kideríteni az emlékezetes keletis siklás okait, a KBSZ honlapján megjelent a baleset forgatókönyve. A történtek miértjeinek zárójelentésbe foglalása azonban még időbe telik.
Miután a Gyökeres- és a Répás-árok fölött megszületett az áthidaló megoldás, a még hátralévő rekonstrukciós teendők végeztével a 11. számú vasútvonalon október 6-tól ismét teljes hosszban közlekedhetnek a vonatok.
A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, a közlekedési infón. A terv megvalósítása a MÁV élén lezajló személycserékkel indult.
Szajol állomáson megjavították a biztosítóberendezést – adta hírül a MÁV. Azt már mi tesszük hozzá, az üzemzavar hátterében az állt, hogy egy vasutas a villanykapcsoló helyett a biztosítóberendezés vészleállításgombot nyomta meg.
A járművek egy részét a Dunakeszi Járműjavítóban szerelték össze. A beruházás a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
Március 31-én, vasárnap kezdődik a nyári időszámítás, az órákat hivatalosan hajnali kettőkor három órára állítják előre. Az óraigazítás néhány belföldi és nemzetközi vonat menetrendjét érinti. A Volánbusznál az óraátállítás miatt néhány busz közlekedése is módosul.
A felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése és a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat a magyar és a szlovák vasúttársaság vezetője Pozsonyban.
A budapesti Gyermekvasút a hosszúhétvégén is várja a kirándulókat: a vonatok 40–50 percenként indulnak a végállomásokról. A tavaszi szünetben nosztalgiavonatok is közlekednek: a gőzösön kívül forgalomba áll a lillafüredi motorkocsi és a C50-es kismozdony is.
Idén nyáron is elindul a horvát tengerpartra, Splitbe a MÁV-Start éjszakai járata, az Adria intercity. Lesz újra Retró Istria is.