A tesztelések idejére a francia F-WZNI lajstromszámot kapott gép elméletileg A6-XWB-ként és már a légitársaság színeire festve repülhetne, a hivatalos átadás helyett ha nem kellene eddig nem ismert ideig parkolóba állnia. A lépés korántsem nevezhető váratlannak: az Etihad még február közepén jelentette be, hogy durván visszavágja mind az Airbus, mind a Boeing könyveiben szereplő megrendeléseit. Ekkor az eredetileg hatvankét gépes Airbus-listáról kíméletlenül lehúzták mind a negyven A350-900-ast és két, hosszabb törzsű A350-1000-est. Igaz, ebből elméletileg húszat még mindig meg kívánnak vásárolni. A Reutersnek adoitt nyilatkozatban azonban már az is szerepelt: „a következő esztendők során” csak öt 350-1000-est és huszonhat keskenytörzsű A321neót vesz majd át a légitársaság. Szakértők szerint ezzel a maradék tizenöt 1000-es sorsa is minimum erősen kérdőjelessé vált.

A kiszivárgott információk szerint az Etihad-nak egyelőre nincs az A350-es típuscsaládra kiképzett, saját pilótája. Ez sem véletlen: a jelenlegi elképzelések sokkal inkább mutatnak egy Boeing-alapú, a „classic” 777-300ER-re, a hat megrendelt, új generációs 777X-9-esre, illetve a 787-esek -8 és-9-es változatára alapuló, szélestörzsű flotta kiépítésére és fenntartására, mint az Airbus-ok beillesztésére. 2019. végére a még meglévő A330-as flotta (tizenhárom 200-as és három 300-as változat) jelentős része is kikopik, helyüket a 787-esek veszik át folyamatosan. Az eddigi információk szerint nincs arra utaló jel, hogy az öt A350-1000-es a közeljövőben helyet kapna az Etihad járathálózatában.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!