Új vasúti áruszállítási útvonal érhető el Kína és Lengyelország között. Az első, konténereket szállító tesztjárat december végén indult a kínai Hszianból, majd Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül, tizenkét nap alatt, január 5-én érte el Lengyelországot. A tehervonat az ukrán határnál fekvő Hrubieszówtól a PKP LHS által üzemeltetett széles nyomtávú, úgynevezett kohászati vonalon (Linia Hutnicza Szerokotorowa, LHS) közel négyszáz kilométert tett meg, majd január 7-én délután futott be a Wroclaw közelében található sławkówi Euroterminalba. Ott negyvenöt konténert átrakodtak teherautókra és normál nyomtávú konténerszállító vagonokra, hogy azok eljuthassanak lengyelországi, skandináviai, németországi és olaszországi célállomásaikra.

Tizenöt napnyi utat követően futott be a Hszianból induló konténerszállítmány a lengyelországi Slawkówba (kép forrása: Rail Freight)

A Hszian és Sławków közötti új szolgáltatási útvonalat a PKP LHS, a hsziani szabadkereskedelmi kikötőt építő és üzemeltető vállalat, a gdański kökötő, valamint a felek kazah, orosz és ukrán logisztikai partnerei közösen üzemeltetik. Az első szállítmány tizenöt nap alatt tette meg a 9477 kilométeres utat, a résztvevők azonban arra törekednek, hogy tíz-tizenkét napra redukálják a szükséges időt.

A PKP LHS az új útvonalnak köszönhetően tovább bővítheti szállítási, logisztikai és intermodális portfólióját, mely része a vállalat szállítási szolgáltatásainak és szállítási irányainak diverzifikálására fókuszáló stratégiájának. A társaság a jövőben az Ukrajnán, Grúzián, Azerbajdzsánon és Kazahsztánon keresztül vezető transzkaszpi nemzetközi szállítási útvonalat is tervezi használni a Kína és Lengyelország közötti új útvonalak során: a középső folyosónak is nevezett útvonalnak Sławków a kezdőpontja, ez kézenfekvő lehetőséget nyújt élelmiszerek exportjához, egyensúlyt teremtve a Kínából érkező és oda tartó szállítmányok mennyisége között. A PKP LHS szerint mindkét útvonal fontos szerepet fog játszani az Új Selyemút vasúti szállításának további fejlődésében.

Földrajzi elhelyezkedésének és széles nyomtávú vasúti kapcsolatának köszönhetően a sławkówi Euroterminal számos logisztikai előnyt nyújt az ügyfeleknek. A kohászati vonal miatt a terminálnál nem szükséges átrakodni a konténereket a széles és normál nyomtávú vagonok között, ahogy az például a Brest és Małaszewicze közötti határátmenetnél zajlik. Sławkówtól pedig már vasúton és közúton is könnyen el lehet szállítani a konténereket más európai országokba. A Katowicétől huszonöt kilométerre keletre elhelyezkedő intermodális létesítmény nagy potenciállal bír a Kínából érkező áruk elosztása, összegyűjtése, valamint a vissza irányú fuvarok számára. Továbbá Sławkównál állandó vasúti fuvarok is rendelkezésre állnak a Balti-tenger partján fekvő Gdańsk, az olaszországi Maddaloni és a németországi Schwarzheide felé-felől – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!