Ahogy már jeleztük, a Regiojetnél nagymértékben nőtt az utasok száma 2018-ban. A szlovákiai regionális vasútvonalra is igaz ez, Pozsony és Komárom között a cseh magánvasút járatain 3,8 millióan utaztak a tavalyi évben, ami egymillióval több, mint egy évvel korábban. A járatokon gyakran két háromrészes Talent közlekedik, de a csúcsidőben Pozsony és Úszor, valamint Dunaszerdahely között a szerelvények kapacitásuk határát súrolják.

Ez csak képszerkesztős fikció, de még az is lehet, hogy ki tudja...

Az utasokkal teli vonatok fő oka az, hogy a járatokat integrálták a pozsonyi elővárosi és városi közlekedési rendszerbe, így a pozsonyi bérletek is érvényesek a vonaton. A sok útépítés miatt gyakoriak a dugók a főváros felé, így egyre többen ülnek inkább vonatra Pozsony vonzáskörzetében. A televonatok híre eljutott a közlekedési tárca vezetőjéhez is, aki azt kérte a Regiojettől, próbálja meg megoldani az egyre nehezebb helyzetet azzal, hogy kétszintes szerelvényeket állít be a legkihasználtabb járatokon. A Regiojet nyilatkozata szerint foglalkoznak a kérdéssel, több változattal is dolgoznak, ennek egyike az, hogy a kétszintes szerelvényeket a konkurens állami vasúttársaságtól, a ZSSK-tól bérelnék addig, míg nem szereznek be saját nagy kapacitású szerelvényeket. Már csak azért is kerültek szóba a ZSSK emeletes ingavonatai, mert Szlovákiában ez az egyetlen kétszintes dízelvonatatású típus, ami honosítva van a szlovák pályákon. Érsek Árpád, a szlovák közlekedési tárca vezetője azt ígérte a Regiojetnek, az illetékes Vasúti Hivatalnál meg tudják gyorsítani a honosítási és engedélyeztetési eljárást, ha sikerül külföldről beszerezni emeletes szerelvényeket. A Regiojet szerint azonban az európai vasúti piacon jelenleg elég kevés szabad emeletes szerelvény van.

A reggeli csúcsban nem ritka a nagy tolongás a Regiojet vonatain (fotó: cas.sk)

A Regiojet 2012 óta vette át a ZSSK-tól a Pozsony és Komárom közti vasútvonal kiszolgálását, az egy évvel ezelőtti adatok szerint a ZSSK 800 ezer utast szállított azon a szakaszon. A járatokat akkor Studenkákkal és azok pótkocsijaival fedték le. A Regiojetnek jelenleg tizenöt szerelvénye van a vonal kiszolgálására (Talent, Desiro és 628-as). A legnagyobb forgalmi csúcsban nem ritka a három összekapcsolt Talent, amelyen 480 utas tud leülni, de még ez is vajmi kevés, sokan állni kényszerülnek.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!