A cseh közlekedésügyi minisztérium által nyilvánosságra hozott statisztikák szerint 2019 első három hónapjában a közúti szállítmányozó cégek összesen 90,3 millió tonna árut szállítottak, ami 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban, viszont a tonnakilométerben mért teljesítmény csaknem az ötödével, 7,9 milliárd tonnakilométerre esett vissza. Ez magyarul azt jelenti, hogy leginkább a szállítási távolság csökken. Emellett az is kiderült, hogy a nemzetközi közúti fuvarozás terén van a legnagyobb mértékű visszaesés.

(fotó: mdcr.cz)

A közúti fuvarozás visszaesését az útdíj-statisztikák is alátámasztják, miszerint az autópályák forgalmát tekintve a kamionok és teherautók aránya először csökkent 50 százalék alá (49,7 százalék). Az útdíjból befolyt összeg az első negyedévben 2,7 milliárd cseh korona (33,5 milliárd forint) volt, ami 4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A közúti teherfuvarozás aránya a cseh közutakon és autópályákon már évek óta csökken, 2012-ben még például 57,45 százalék volt. A legtöbb a lengyel szállítmányozó, őket követik a szlovákok, magyarok, románok és bolgárok.

A közúti árufuvarozással ellentétben a vasúti viszont növekvő tendenciát mutat. Az idei év első három hónapjában 5 százalékkal, 25,3 millió tonnára nőtt a vasúton szállított áru mennyisége, sőt a tonnakilométerben mért teljesítmény 6 százalékos növekedést mutat, ami 4,3 milliárd tonnakilométert jelent.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!