A lengyel fuvarozók nem tiltakoznak tovább az ukrán határon
Sikerült megállapodniuk a lengyel fuvarozóknak saját védelmük érdekében, így március elsejéig felfüggesztik a november eleje óta tartó tiltakozásukat a lengyel–ukrán határon.
Sikerült megállapodniuk a lengyel fuvarozóknak saját védelmük érdekében, így március elsejéig felfüggesztik a november eleje óta tartó tiltakozásukat a lengyel–ukrán határon.
Habár az Európai Bizottság eltörölte az ukrán gabona importjának tilalmát, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia egyoldalúan továbbra is fenntartja az intézkedést.
A magyar közúti fuvarozók költségei a 2022-es rekordemelkedés után 2023-ban az infláció alatt, 8,2–9,6 százalékkal növekedhetnek, kérdés azonban, hogy az idén ebből mennyit tudnak áthárítani a cégek.
A svájci logisztikai vállalat a németországi Duisburg és a lengyelországi Gadki között hetente már irányonként hatszor indít intermodális fuvarokat.
Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti.
A lengyel–litván kooperáció a két országon kívül Németországban és Olaszországban tervez fuvarozni.
Az elmúlt csaknem másfél év a gazdasági minden ágazatát súlyosan érintette, globálisan, az elhúzódó pandémiás helyzet különböző, közvetlen és közvetett hatásai miatt. Az ellátási láncok szereplőire kettős kihívás nehezedett.
A vasúti kompok tökéletes megoldást kínálhatnak, mivel komplett teherszerelvényeket lehet velük szállítani az áruk ki- és berakodása nélkül.
Az áruszállítás teljesítménye tizenhárom százalékkal csökkent 2020 harmadik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest.
Az ötlet alapjában nem új, de mindenképpen figyelemre méltó. Már sok évtizededdel ezelőtt voltak, akik a gyors és biztonságos áruszállítást, a nagyvárosok közlekedési zsúfoltságát enyhítendő, a talajszint alatt képzelték el. Cargo Sous Terrain – szállítás a felszín alatt; franciául.
A közúti áruszállítás zavartalansága érdekében a nehéz tehergépkocsik határozatlan ideig hétvégi korlátozás nélkül közlekedhetnek a hazai utakon.
Közel egymilliárd forinttal nőtt tavaly az előző évhez képest a Trans-Sped csoport nettó árbevétele, amely meghaladta a 21 milliárd 300 millió forintot, adózás utáni eredménye pedig több mint 700 millió forint volt.
Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2,2 milliárd forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.
A következő öt évben összesen közel 30 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatás segítheti a környezetkímélő vasúti teherfuvarozás versenyképességének megerősítését.
A kormány csaknem négymilliárd forintot biztosít erre a célra.