A jelenleg futó kisföldalatti járművek elöregedtek, lecserélésük pár éven belül elkerülhetetlen lesz. Kukorelli Péter formatervező ezt a nagy hagyományú járművet gondolta tovább az eredeti kocsikat megidéző, a mainál nagyobb
befogadóképességű javaslattal.

Régi MILLFAV kocsi, hattyúnyak-alvázzal

A tanulmányterv elveti a műemlék kocsik pontos rekonstrukcióján alapuló elképzelést, de hangsúlyozza az evolúciót, átemeli, felfrissíti és kiegészíti a karakterformáló jellegzetességeket. Az első, 1896-os jármű hattyúnyak-alvázát megidéző design, tizenhat százalékkal nagyobb utasteret kínál a most futó kocsiknál. A növekedést a jármű meghosszabbítása és a vezető nélküli kialakítás teszi lehetővé. Ezzel a műszaki berendezések a kocsi két végére kerültek, a peron hosszúságán túl benyúlva az alagútba. Az utastér a csuklóknál átjárható, ami tágasabb térélményt nyújt. A fa mennyezetburkolat történeteket mesél a földalatti születéséről, majd a kocsi két végében paddá alakul. A kocsi homokfalát a markánsan megjelenő Budapest-címer és a hagyományos ikerlámpa teszi egyedülállóvá.

A tanulmány látványterve

A tervező Barcelonában élő designer. Korábban a Škoda Auto formatervezője, 2010–2012 között a BKV/BKK Design Standard vizuális rendszer tervezője. Jelenleg a Fuelfor design innovációs stúdió munkatársa.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!