Együttműködési megállapodás született a MÁV-Start Zrt. és a Ganz Motor Kft. között, amelynek célja a vasúttársaság által a későbbiekben gyártandó különféle IC+-járművekhez, azok közül elsőként az IC+-vezérlőkocsik kifejlesztéséhez szükséges, legalább kétszáz kilométer per óra sebességű forgóvázak közös megtervezése, kifejlesztése, legyártása és engedélyeztetése.

Az IC+-járműcsalád legújabb tagja lesz az 56 ülőhelyesre tervezett vezérlőkocsi, amelyet a jelenlegi IC+-járműváz-szerkezetekből ütközésbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő vezetőállás kialakításával fejlesztenek tovább. Teljesíteni fogja az európai vasúti közlekedéshez szükséges előírásokat és szabványokat, alkalmas lehet akár nemzetközi relációban ingavonati közlekedtetésre is. A most megkötött megállapodás szerint a felek a prototípus vezérlőkocsikhoz szükséges prototípus forgóvázakat közös kutatás-fejlesztéssel, műszaki együttműködésben fejlesztik ki és tervezik meg, majd a prototípus forgóvázakat közösen gyártják le.

Együttműködik a MÁV-Start és a Ganz Motor Kft. az IC+-vezérlőkocsikhoz szükséges forgóvázak kifejlesztésében (kép forrása: MÁV-Start Zrt.)

A felek előzetesen rögzítették, hogy a közösen fejlesztett forgóvázak adattábláján az IC+-vezérlőkocsikhoz történő szállítások esetén gyártóként a „Ganz Motor Kft., kooperációban a MÁV-Start Zrt.-vel” lesz feltüntetve.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója elmondta: „Alapvető célkitűzésünk, hogy a nemzetközi trendekhez képest a MÁV-Start által legyártandó IC+-járművekhez alacsonyabb költségek és kisebb ráfordítás mellett, de magas minőségben fejlesszék ki és gyártsák le a forgóvázakat. Az új generációs intercity-kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését és növeli az IC+-gyártás hazai hozzáadott értékét, így új munkahelyeket teremt, még jobban hozzájárul ezzel a magyar gazdaság teljesítményéhez.”

Soltész Sándor, a Ganz Motor ügyvezető igazgatója elmondta: „A Ganz több mint 175 éves múltra visszatekintő vasútipari tapasztalata, a jelenleg folyó forgóváz termékstruktúra-fejlesztési program és a már megvalósult, illetve folyamatban lévő külföldi projektek eredményei kiváló lehetőséget biztosítanak a MÁV-Starttal történő forgóváz-fejlesztési együttműködésre. Bízunk benne, hogy ezáltal hozzá tudunk járulni a hazai vasúti járműfejlesztési program további sikereihez.”

A Ganz Motor Kft. az egykori Ganz-Mávag vasúti vonatkozású tevékenységét folytatja, saját fejlesztésű gépészeti berendezések (dízelmotorok, hajtóművek, forgóvázak) gyártásával. A Ganz-Mávag és utódvállalatai a MÁV részére, továbbá a világ 34 országába szállítottak komplett vasúti járműveket, például mozdonyokat, motorvonatokat, személykocsikat. A mostani megállapodás egy régóta várt MÁV–Ganz együttműködési lehetőséget nyithat meg a hazai vasúti járműgyártásban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!