Hétfőtől a Kladno és Kralupy nad Vltavou felől érkező járatok újra a központi pályaudvarra (Masarykovo nádraží) közlekednek. Elkészült ugyanis az 1110 méter hosszú Negrelli-viadukt teljeskörű felújítása Prágában. Az utasok így gyorsabban és kényelmesebben jutnak el Prága belvárosába. Az ideiglenes Bubny-Vltavská végállomás megszűnik, ami viszont többek szerint kár, mert a megálló a C metróvonal Vltavská állomásának a közvetlen közelében volt.

(képek forrása: Správa železnic)

A Negrelli-viadukt felújítása 2017 júniusában kezdődött, mind a 99 ívét gondosan, a műemlékvédelmi szempontokat is figyelembe véve felújították. A tervezett 1,4 milliárd koronás beruházás helyett a mű végül 1,9 milliárd koronába került, ennek oka, hogy a vasúti viadukt rosszabb állapotban volt, mint azt gondolták. Felújították a vasúti al- és felépítményeket is, összesen másfél kilométer hosszan, 3,3 kilométernyi új sínt raktak le, modern biztosítóberendezést is telepítettek.

Még a valamikori őrházat is sikerült megmenteni, korhűen felújítani

Sokáig Európa leghosszabb vasúti hídja volt 1110 méteres hosszával, az átadásától, 1849-től 1910-ig. A viadukt építése négy évig tartott, több mint háromezer német, olasz és cseh szakember dolgozott rajta, velük együtt a Dél-Tirolból származó Alois Negrelli főépítész is, akiről a híd a nevét kapta. A híd összesen 99 hídíve van, ebből nyolc a Moldva folyót íveli át (1873-ban még egy 351 méteres szárnnyal bővítették ki Libeň felé).

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!