A távirati iroda képein a vitorlás élménycentrum épülő mólóját lehet megnézni, ha rákattint a fotóra. Az új kikötőhöz 450 méteresre tervezett hullámvédő gátakat terveztek, része lesz egy 300-350 férőhelyes kikötő, egy 20 szobás szálloda és épül egy ezer négyzetméteres fedett játszótér is.

Decemberben már átadák, műszakilag. Meglesznek addigra? Vagy a két ünnep közé lőtték be az átadást? A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Varga György)

No de nem ennyire egyszerű az egész. Balatonfenyves honlapján, a zaol.hu-tól átvett információ szerint, évtizedes lehetőség fejeződik be a beruházással: az önkormányzat már 1997 szeptemberében módosította rendezési tervét, így elviekben azóta épülhetett volna a kikötő. Tíz éve aztán eladták a területet, és 2008-ban már tényleg majdnem nekilátott egy vállalkozó, amikor jött a gazdasági válság. Végül tavaly decemberben kezdtek el dolgozni: a 2 milliárd forintos beruházás magántőkéből, állami, illetve uniós forrásból épül meg.

A balatonfenyvesi kikötő a klasszikus vitorláskikötőkkel ellentétben egy vízisport alapú létesítmény lesz, a nyitást követően tehát nemcsak a vitorlások, illetve nagyobb tőkesúlyos hajók tárolására lesz alkalmas, hanem tengeri kajakozásra, indián kenuzásra, de még sárkányhajózásra is.

Háromszázhúsz kiemelt színvonalú és harminc csökkentett színvonalú hajóhellyel rendelkező vitorláskikötőt „markolóznak” most: hajóhelyenként lesz víz-, villany-, tévé- és internet csatlakozási lehetőség, de a hajók karbantartására és téli tárolására is lesz lehetőség. A kikötőn belül folyamatosan keringetik majd a vizet, így az télen sem fagy be, azaz a hajók áttelelhetik a holtszezont. Lombár Gábor polgármester azt is elmondta, legalább húsz-harminc munkahely létesül Balatonfenyvesen, ami azért fontos, mert a helyiek zöme eddig csak a nyári időszakban, a vendéglátásban dolgozott.

Az építők dolgoznak becsülettel: decemberben már a műszaki átadás is elkezdődhet, a kikötő májusban nyithat. A terméskőből épülő keleti móló hossza 460 méter lesz, míg a szintén terméskőből épülő nyugati mólót 570 méteresre tervezték. A fenékszint a kikötőben mínusz 1,5 méter lesz, ami legalacsonyabb szabályozási vízszintnél is 2,2 méteres vízmélységet biztosít.

A beruházásról legutóbb áprilisban írtunk, akkor az azt ellenzők aláírásgyűjtési akciót indítottak, sőt parlamenti szinten tiltakoztak ellene, elsősorban környezetvédelmi aggályokat fogalmaztak meg az építkezéssel kapcsolatban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!