A Balaton nyugati csücskében 38,8 milliárd forintos beruházásban alakítják ki az R76-os M7-es autópálya holládi csomópontja és Fenékpuszta közötti részét – közli a Magyar Építők.

A Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötését szolgáló 2×2 sávos, tizenegy méteres koronaszélességű R76-os Battyánpusztát és a Balaton kapujának nevezett Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg új nyomvonalon. A falvak helyi közlekedésének a 76-os főút továbbra is elérhető marad. A munkálatok során többek közt kialakítanak egy körforgalmat és egy vasúti felüljárót, aluljárókat, vadátjárókat, fel és lehajtó ágakat, a holládi autópálya-csomópontban gyalogos és kerékpárutat. A beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kilenc felüljárót és két aluljárót építtet a leendő zalaegerszegi tesztpályához kapcsolódva, amelyről a közelmúltban részletesen beszámoltunk. Ráadásul okos út is lesz itt, amely az intelligens járművek tulajdonosait fontos információkhoz juttatja. A két szakaszban meghirdetett fejlesztés mindkét ütemét a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG végezheti el.

A kormány januárban jelentette be, hogy új nyomvonalon épül meg a megyeszékhely és az M7-es közötti harminc kilométeres gyorsút. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő korábbi tájékoztatása szerint a gyorsforgalmi úthoz két nyomvonalat vizsgáltak meg, továbbá megvizsgálták azt a lehetőséget, hogy a Zalaegerszeget Balatonszentgyörgynél az M7-esre bekötő 76-os utat négysávosítják.

A Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötését szolgáló 2×2 sávos, 11 méteres koronaszélességű R76-os Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg új nyomvonalon (forrás: NIF Zrt.)

A zalaegerszegi önkormányzat kérésére az R76-os gyorforgalmi út nem a 76-os nyomvonalát követi, hanem Sármellék felé épül meg. A NIF által korábban közzétett tervezett új nyomvonal Balatonszentgyörgy irányába halad, Sármelléket délről érinti. A NIF adatai szerint az új nyomvonal harminckét kilométer hosszú lesz, 20,5 méteres koronaszélességgel, és 110 kilométer/órás sebességgel használhatják majd az autósok.

A 76-os út egy szakaszát egyébként öt éve korszerűsítették, hogy lerövidítsék a távolságot Zalaegerszeg és Budapest között. Akkor nettó 4,5 milliárd forintos, európai uniós forrásból valósult meg a huszonhét kilométert érintő munka, amelynek során az utat Zalaegerszeg előtt kétszer kétsávosra bővítették, 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítették meg a burkolatot, több mint tíz kilométeren kapaszkodósávot építettek, továbbá két új körfogalmú és tizenegy új kanyarodó csomópontot alakítottak ki, illetve fél méterrel szélesítették a teljes utat.

A mostani beruházás a közlések szerint részben az átmenő forgalmat kívánja orvosolni Balatonszentgyörgyön és Battyánpusztán, bár az, aki járt már a nevezett településeken, tudhatja, igen elenyésző mind a helyi, mind az átmenő forgalmuk. Ám ha a teljes beruházás elkészül, Zalaegerszegről még rövidebb lesz a menetidő a fővárosba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!