Sajnálatos kálváriát járt a típus: sem a legelső, 100-as pályaszámú, sem pedig a sokáig megőrzött (és szinte gazdátlanul pusztuló) 104-es troliból nem lett a nosztalgiaüzem dísze. Az utóbbinak leginkább rajongói oldalról „állt a zászló”, sokan szívesen láttak volna egy kis szellőzős, ráncajtós, rövid műszerfalas kocsit nosztalgiaüzemben, ám szétvágták, hivatalos védetté nyíilvánítás nélkül. Mit volt mit tenni, egy GVM-karosszéria és egy ZIU-gépezet összeállításából kellett új-régi trolibuszt alkotni. A 156-os ugyan megőrzött jármű volt, de olyan sérülések voltak, hogy mindenképp teljes, vázcserés felújításra lett volna szükség, így egyszerűbb volt egy GVM visszaépítése.

A 156-os a ligeti bemutatón: a napszítta 75-ös tábla eredeti<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A veteránflotta legújabb tagja kisebb ünnepséggel mutatkozott be, hol máshol – a Városligetben. Ránézésre nem volt probléma: műanyag fóliával borított világosbarna ülések, mintha a gyárból most került volna ki, fehér kapaszkodók, világító gombok a műszerfalon, és csak sóhajtozni tudunk: nem lehetett volna valamelyik első szériást mégis, valahogyan...?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!