Három és fél év múlva fejeződhetnek be a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác vasútvonal teljes villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése – áll a GYSEV stratégiai fejlesztési vezetője, Pál László által jegyzett előterjesztésben, amelyet pénteken tárgyal a Győr-Moson-Sopron megyei Önkormányzat közgyűlése.

A kisalföld.hu híre szerint a
projekt előkészítési szakaszban van, a becsült költsége megközelíti a 12 milliárd forintot – közli az anyagban Pál László, aki szintén kiemelt feladatként jelöli meg a Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal rekonstrukcióját, amelynek része a villamosítás és néhány jelentősebb állomás részleges átépítése. Mindennek tervezett költsége 8,4 milliárd forint.

Ide sorolja a Szombathely-Kőszeg szakaszt, mint elővárosi vasútvonal fejlesztését, ezen belül Kőszegen egy új intermodális csomópont építését.

Lendvay Péter, a cég személyszállítási üzletágának vezetője tavaly októberben az MTI-nek beszélt arról, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját a 2011 őszén átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt.

A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely–Porpác és a Hegyeshalom–Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban részt vevő állomásokat is – jegyezte meg akkor.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal korábban született döntése értelmében az addigi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vett át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron–Győr és a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác, a Szombathely–Porpác, a Szombathely–Kőszeg, a Szombathely–Zalaszentiván és a Körmend–Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek – adja hírül a kisalföld.hu.