Tavaly júliusban felhánytorgattuk már a meglaposodott kerekek miatt zajt, akkor még a BKK-n keresztül a BKV-nak – egy napon belül megjött a válasz, és ezenfelül még tényleg ki is rántották a forgalomból a dögletes 960-ast. Azonnal, késlekedés nélkül. A gyors reakción felbuzdulva megint megoldást kerestünk, az újból csak csattogó csepeli HÉV-re.

1. próbálkozás – 2017. február 27.

A vasúti járművek között gyártásakor is elavult, mára végképp a színvonal nélküliség megtestesüléseként létező budapesti HÉV-szerelvények közül is kitűnő (értsd: visszafestették régi színterve szerint, de mellette műszakilag tán a legsilányabb) 832-es motorkocsi kilométerre zengő csattogása most február 27-én ismét a probléma jelzésére sarkallta a szerzőt. A levél (amiben nem volt megnevezve a pályaszám, de dátum és pontos óra meg volt adva a beazonosíthatósághoz) rossz helyre ment, hisz’ már nem a BKV az illetékes – akkor még betudtuk a MÁV Kommunikációtól négy nappal később érkezett választ ennek a félreküldésnek.

A március 3-i reakció általános jellegű, de tettrekészséget mutatott, idézve: „Köszönjük megkeresését, melyre az alábbi tájékoztatást adjuk. Az érintett jármű egyik motorkocsijának kerekei valóban laposodást szenvedtek, a lapmentesítést természetesen megkezdtük. Ahogy arról már korábban is írtunk önnek, az esetleges balesetek megelőzése érdekében a járműveknek időnként hirtelen kell fékezniük, aminek következtében kialakulhat laposodás. A téli időszak időjárási körülményei miatt gyakrabban előfordulhatnak ilyen esetek.”

2. nekigyűrkőzés – 2017. március 24.

Mint sejthető, a kattogó szerelvény rendíthetetlenül rótta a pályát – tehát 3 héttel később, immáron konkrétabban, megnevezve a 832-est ismét elment egy levél – már a megfelelő címre. Válasz azóta sem érkezett.

3. keserű kifakadás – 2017. március 25.

Másnap, az előző információt kiegészítve újból csak klaviatúrát ragadtunk: az addig a másik csiricsáré világoszöld kisegységgel együtt járó, a 832-est is magába foglaló szerelvényt már szólóban, de egész hétvégére kiküldték a H7-esre, és innentől már nehezen mondható el, hogy a járművezető nem hallja a lapos kerekek dübörgését: ott ül fölöttük. Erre sem reagáltak.

Az elmúlt hétvége megmutatta, hogy ha kicsit odafigyelünk, nem eseti gondról beszélhetünk. A tavaly még kirívó gond mára általános tulajdonsággá szelídült: április 1-jén, de főleg másodikán olyan bontószökevényeket zavartak ki a csepeli HÉV-re, amik mindegyike egyenként is alkalmas lenne egy lejárató kampányhoz illusztrációként.

Az egyirányú levelezgetéssel felhagyva, az eddigi segítőkész birkatürelmet elfelejtve elkészült a videó, három napból pár snittel megmutatva, mi is a gond a H7-essel:

  • műszakilag alig alkalmas járműveket járatnak;
  • módszeresen szétverik velük a nemrég felújított pályát;
  • és mindezt a vonal nem elhanyagolható méretű szakaszán (kint Csepelen és bent a Boráros tér előtt) pár méterrel a lakóházak mellett teszik.

A költői kérdések (hiszen egy hónap is kevés volt a nyilvánvaló gond megoldására):

  • mi a cél mindezzel?
  • miért váltak ennyire nemtörődömmé a tavaly még tettre kész emberek?
  • mindez nem tűnik fel a megrendelőnek?
  • se az érintett kerületek vezetőinek?

Utóbbiaknak jelezzük a gondot e cikk elküldésével. Kíváncsian várva szíves válaszukat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!