113 millió euró értékben hívott le egy újabb adag motorvonatot a hónap elején a Deutsche Bahn a Bombardier-vel 2008 decemberében kötött keretszerződésből, aminek köszönhetően eddig közel háromszáz emeletes kocsit szerzett be a Német Vasút. Előzőleg tavaly márciusban és szeptemberben adott le megrendelést a DB. A vasúti mammutvállalat regionális személyszállításért felelős leányvállalata, a DB Regio a mostani rendelésben foglalt kétszintes szerelvényeket Bajorország tartomány északnyugati részén, Würzburg, Aschaffenburg, Bamberg és Hessen központja, Frankfurt között, regionális expresszvonatokként (RE) tervezi közlekedtetni 2015-től 2027-ig az úgynevezett Majna-Spessart vonalon.

A DB Regio nemrég nyerte el a szolgáltatást tizenkét évre Bajorország közlekedési hatóságától (BEG) és a Rajna-Majna Közlekedési Szövetségtől (RMV) azzal a feltétellel, hogy huszonöt százalékkal növelnie kell csúcsidőben a férőhely-kapacitást. A vasúttársaság ezt az elvárást emeletes szerelvények segítségével látja megvalósíthatónak. A Railway Gazette arról ír, hogy a Twindexx Varióknak köszönhetően a járatok gyakorisága közel a duplájára emelkedhet: órás ütemet vezethetnek be a vonalon, néhány szerelvény pedig Würzburgtól tovább közlekedhet Schweinfurtig és Bambergig. Az óránkénti szolgáltatás 2016 decemberére tervezett bevezetéséhez azonban szükség lesz a vonal infrastrukturális fejlesztésére is. Ennek érdekében Laufach és Heigenbrücken között új pálya épül.

A DB Regio emeletes Twindexx Variójának látványterve<br>(grafika: Bombardier)

A négyrészes Twindexx Variók két vége hajtott, a két betétkocsi nem rendelkezik meghajtással. A szerelvények 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramról üzemelnek és óránként maximum százhatvan kilométert tehetnek meg. A vonatok ajtóinál alacsonypadló könnyíti a be- és kiszállást, valamint többcélú tereket hoznak létre a csomagoknak és a kerékpároknak, amikből akár negyvennyolcat is fel lehet pakolni egy szerelvényre. A Twindexx Variók minden kocsijában található egy WC, ezek közül a vonat középső részén lévő a mozgásukban korlátozottak számára is megközelíthető lesz. Az egyik betétkocsi emeletén kettő plusz egy üléselrendezésű első osztályú rész található, ahol az utasok kényelmét olvasólámpák és konnektorok fokozzák. A másodosztályú részeken az utasok minden ülésnél lehajtható asztalokat, állítható kartámaszokat és konnektorokat használhatnak, sőt egy külön gyereksarok is kialakításra kerül. Az utasok és a szerelvények biztonságának érdekében térfigyelő kamerákat szerelnek fel végig az utastérben.

Az eddigi rendelések Twindexx Varióihoz hasonlóan a tizenkét újabb vonatot is a Bombardier görlitzi üzemében szerelik készre, ahogy a forgóvázak is Siegenből, és a vontatási berendezések is a svédországi Västeråsból érkeznek majd az emeletes szerelvényekhez. A Bombardier 2015 második felétől szállítja le a vonatokat a DB-nek – számol be az International Railway Journal.