A Cseh Vasutak 2021-ig összesen huszonhét étkezőkocsiból átépített bisztrókocsit szeretne a pályára küldeni. A vasúttársaságnál nem tagadják, hogy hatékonyabbá kell tenni a gasztronómiai szolgáltatásokat a vasúton. Nyáron arról írtunk, hogy első körben kilenc bisztrókocsi készül el a WRmee816-os sorozatú étkezőkocsik átépítésével, amik többek között a Budapestre közlekedő Metropolitan eurocitykben is járnak. A bisztrókocsik a Cseh Vasutak leányvállalatánál, a DPOV járműjavítóban épülnek át fokozatosan. Az első fecskéről a ČD fotókat is nyilvánosságra hozott, ezeket érdemes átlapozni galériánkban.

Naná, hogy ott a sörcsap... anélkül nem bisztró egy cseh bisztró<br>A képre kattintva galéria nyílik a Cseh Vasutak fotóiból

A most átépülő kilenc bisztrókocsi csak az egyharmada a tervezett bisztrókocsik számának a jövőben, a vasúttársaság vezérigazgatója a Twitteren összesen huszonhét bisztrókocsit emlegetett. A tervek szerint ezeket is régebbi étkezőkocsikból szeretnék átépíteni (WRmee816 és WRmee814-es sorozat), valamint a már meglévő hat ARmpee832-es sorozatú bisztrókocsik új arculathoz igazításával nyernék. Ezeket 2020–2021-ben helyezik majd üzembe. A bisztrókocsi program lezárultával a Cseh Vasutaknak összesen tizenhat klasszikus étkezőkocsija maradna: tíz WRmz815-ös, amiket a kilencvenes években vásároltak a Siemenstől és hat WRmz817-es sorozatú, valamikori ÖBB-s étkezőkocsik.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!