A Cseh Vasutak a jövő év derekáig kilenc korosabb étkezőkocsit bisztrókocsivá épít át. A vasúttársaság szóvivője szerkesztőségünknek elárulta, hogy az étkezőkocsik közlekedtetését szeretnék még hatékonyabbá tenni, ezért a cégnél úgy döntöttek, hogy egyelőre kilencből bisztrókocsit építenek, ami azt jelenti, hogy a kocsi fele első osztályú szakasz lesz, a másik fele pedig bisztró. A vállalatnál ugyanis arra törekednek, hogy csökkentsék a kiadásokat a távolsági járatok üzemeltetésére, ugyanakkor megmaradjanak azok a standard szolgáltatások, amiket az utasok már évek óta megszokhattak.

Az ARmpee bisztrókocsi Prágában (fotó: České dráhy)

Egyelőre kilenc étkezőkocsit építenek át és korszerűsítenek, a konyha felszereltségét még egy picit fel is turbózzák (nagyobb teljesítményű ipari sütő). Továbbra is érvényes, hogy az, amit az utasok pozitívan értékelnek, azaz az étkezési szolgáltatások léte a távolsági vonatokon, az fennmaradjon, s fejlesszék azt. Az is igaz viszont, hogy több távolsági járatra elegendő a negyven férőhelyes első osztályú szakasz plusz a bisztrórész.

A bárszékről a legkiválóbb a kilátás (fotó: a szerző)

Jelenleg a Cseh Vasutaknak hat bisztrókocsija van (ARmpee), az átépítést követően jövőre ez a szám tizenötre emelkedhet. A bisztrókocsik például a Prága–Vsetín–Zsolna útvonalon közlekednek. A Cseh Vasutaknak összesen harminchét üzemképes étkezőkocsija van, hogy végül ebből hányat alakítanak át bisztrókocsivá, azt a vasúttársaság nem árulta el.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!