Megatendert írt ki a Cseh Vasutak
A České dráhy kilencven, 230 kilométeres sebességre engedélyezett személykocsi beszerzését tervezi. A pályázatban szereplő keretszerződés hozzávetőleges értéke nyolcmilliárd korona.
A České dráhy kilencven, 230 kilométeres sebességre engedélyezett személykocsi beszerzését tervezi. A pályázatban szereplő keretszerződés hozzávetőleges értéke nyolcmilliárd korona.
A ČD és az ÖBB hivatalosan is közölte, 2025 decemberében indítja közös nemzetközi távolsági szolgáltatását a Bécs–Grác–Klagenfurt–Villach útvonalon. Comforjettel.
A Cseh Vasutak prágai bázisára megérkezett az első három, 230 km/óra sebességre engedélyezett Vectron. Ezt a tempóképességüket a mozdonyok azonban csak külföldön tudják kihasználni.
Az Európai Bizottság által támogatott tíz vasúti tesztprojekt egyikét a DSB, a Deutsche Bahn és a ČD közösen fogja üzemeltetni. A cél a vonzó és fenntartható, határokon átnyúló közlekedés elősegítése.
A magántársaság Prága és Cheb, valamint Prága és Železná Ruda között szolgáltathat tizenöt évig 2028 decemberétől.
Összesen 3,8 milliárd korona nyereséggel zárta a 2023-as évet a Cseh Vasutak Csoport, a személyszállítási üzletág is újra profitot termelt.
Több mint hatezer vasúti témájú árucikkből lehet válogatni a vasúttársaság új webáruházában.
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
A Cseh Vasutaknak hatvan korszerű villamos mozdonya lesz a Siemenstől, hozzánk a prágai EC vonatokon jutnak el.
Nagy port vert fel a május 7-én történt eset: a cseh–német határon a német társvasút műszaki hibákra hivatkozva nem vette át a Hamburgba tartó Hungaria Eurocityt. A vizsgálat még tart, de néhány részletre már fény derült.
A két főváros vasúti összeköttetése kiváló: reggeltől késő délutánig minden második órában közlekednek közvetlen vonatok, a menetidő hét óra. De éjszakai járatok is rendelkezésre állnak.
A kocsikat még a bautzeni vagongyárban építették 1984-ben, mint kombinált fekvőhelyes kocsi bisztró résszel. Egy nagyátalakításon már átestek.
Lemaradtak a szlovákok a korridorépítéssel a cseh–szlovák határon.
A Cseh Vasutak húsz kilenckocsis szerelvényre elegendő kocsit szerez be a Siemens-Škoda alkotta konzorciumtól.
A cseh nemzeti vasúttársaság tizennégy 742-es sorozatú Kocúrt modernizáltat a CZ Lokóval.