Ideiglenes vágánykapcsolatra van szükség Břeclav és Jókút között

Korcsmáros Gábor   ·   2022.12.30. 15:00
Lanžhot1

Lemaradtak a szlovákok a korridorépítéssel a cseh–szlovák határon. 

A cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (Správa železnic) és a Skanska vállalat közös prezentáción mutatták be, hol tart most a cseh–szlovák államhatáron át húzódó, Břeclav és Jókút (Kúty) közötti vasútvonal átépítése. A munkák jelenleg legintenzívebben a cseh oldalon, Lanžhot állomás és az államhatár közötti szakaszon zajlanak. A másfél kilométer hosszú vonalszakasz átépítését 2022. februárjában kezdték, a beruházás értéke 595,7 millió cseh korona (9,83 milliárd forint). Azóta már elég sok minden elkészült, új vágány és új hidak is megépültek. A munkálatok elvégzését követően az eddigi 120 kilométer/órás maximális sebesség 160 kilométer/órára nő. Biztonságosabb és gördülékenyebb vaúti közlekedés lesz lebonyolítható a vonalon.

A szakasz korszerűsítése magában foglalja a vágányok terepszint feletti helyzetének 75 centiméteres megemelését is, egyrészt azért, hogy a Morva folyón átívelő leendő új határhídhoz magasabb szinten kapcsolódjon, másrészt pedig azért, hogy védelmet nyújtson a környező ártéri erdők rendszeres áradásai ellen.

A szlovák oldalon nem ilyen rózsás a helyzet. Ott ugyanis késnek a Jókút (Kúty) és az államhatár közötti szakasz korszerűsítésével. Emiatt egy ideiglenes vágánykapcsolatot kell kialakítani éppen a Morva folyón átívelő régi híd és a már elkészült, modernizált vágány között a cseh oldalon. Ezért rövid ideig teljesen leáll majd a forgalom a Pozsonyt Brünnel és Prágával összekötő nemzetközi vasúti folyosón. A beruházó döntött úgy, hogy nem állítják le a munkálatokat, s várják meg, míg a szlovákok felzárkóznak oda, ahol ők tartanak – inkább egy ideiglenes vágánykapcsolatot építenek, ami persze többletköltség számukra, de még mindig jobb, és olcsóbb megoldás, mintha leállnának a munkálatokkal a cseh oldalon. A Szlovákia felől érkező vonat a régi első vágányon halad át az államhatárt alkotó hídon a Morva felett, majd a hidat elhagyva azonnal átmegy a már elkészült második vágányra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.