Rendkívül olcsó ajánlatával két távolsági vasúti viszonylatot is átvehet az Arriva a Cseh Vasúttól

A magántársaság Prága és Cheb, valamint Prága és Železná Ruda között szolgáltathat tizenöt évig 2028 decemberétől.
A cseh közlekedési minisztérium által kiírt közszolgáltatási szerződés értéke 3 milliárd 30 millió cseh korona, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 49 milliárd forint. A döntés értelmében az Arriva csehországi vasúti leányvállalata, az Arriva Vlaky a Prága–Plzeň–Cheb és a Prága–Plzeň–Klatovy–Železná Ruda viszonylatokon indíthat távolsági vonatokat.
Az 50,1 millió utaskilométerre érvényes szerződésre négy közlekedési vállalat is jelentkezett: a győztes rendkívül alacsony összeget kérő ajánlatán felül a szintén hazai RegioJet magántársaság 5 milliárd 540 millió koronás (89 milliárd forintos) pályázattal, a viszonylatokon jelenleg is szolgáltató cseh nemzeti vasút ČD 6,4 milliárd koronás (103 milliárd forintos) ajánlattal, továbbá a cseh Leo Express magántársaság. Habár a RegioJet és a Cseh Vasutak is alacsonyabb árat kért, mint a minisztérium által becsült 8,5 milliárd koronás (136 milliárd forintos) érték, egyik társaságnak sem sikerült sikeresen fellebbezni a döntés ellen.
A tenderkiírás alapján a nyertesnek legalább kétszáz kilométer per órás sebességű közlekedésre alkalmas, új járműveket kell majd forgalomba állítania.
A minisztérium azt is közölte, hogy az alábbi négy gyorsvonati viszonylaton továbbra is a ČD szolgáltathat 2031 decemberéig, egyedüli pályázóként:
- az Ex7 jelű Prága–České Budějovice–Český Krumlov/Summerau;
- az R11-es Brno–Jihlava–České Budějovice;
- az R17 jelű Praha–Tábor–České Budějovice/České Velenice; valamint
- az R31-es České Budějovice–Plzeň útvonalakon.
A tárca 7 milliárd 440 millió koronát (119 milliárd forintot) fizet a 33 millió 780 ezer utaskilométernyi szolgáltatáscsomagért, melyhez vegyesen új és már meglévő, az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer (ETCS) telepítésére előkészített járműveket kell hoznia a Cseh Vasútnak. Az R11-esen bevetendő vonatoknak legalább száz–százhúsz kilométer per órás sebességet kell tudniuk, az R17-esen és az R31-esen száznegyven lesz az elvárt tempó, az Ex7-esen pedig százhatvan – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: ŽD)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!