Súlyos vasúti baleset Szlovákiában
Két személyvonat találkozott szemből Szádalmás (Jabloňov nad Turňou) közelében hétfőn délelőtt, több tucatnyian megsérültek.
Két személyvonat találkozott szemből Szádalmás (Jabloňov nad Turňou) közelében hétfőn délelőtt, több tucatnyian megsérültek.
A svájci Thurbo kilencvenhárom Stadler GTW szerelvényére csapnának le. A vonatokat fokozatosan venné át 2029-től a hazai vasúttársaság. A gyártó Stadlert is bevonnák az üzletbe.
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
Újabb vasútfejlesztés az ÖBB-nél: a kelet-ausztriai vonal pályáját és állomásait 2027 végére korszerűsítik, 143 millió euróból.
Alaprendelésként hatvanhárom Tango Nordicot kértek, a keretszerződés további százhúsz jármű lehívását teszi lehetővé. Hálózatbővítést is terveznek.
Idén decembertől leállnak a Párizs–Berlin és a Párizs–Bécs éjszakai vonatok. A járatok fennmaradása érdekében elindított Save Nightjet elnevezésű petíciót viszont már hatvanezernél is többen írták alá.
Szerdán délben elstartoltak az első vonatok. Öt napig bárki díjmentesen utazhat Szabadka és Belgrád között az emelt sebességű intercity- és interregió-vonatokkal – melyek azonban egyelőre nem állnak meg Újvidéken.
A Bécset és Pozsonyt összekötő, fontos vasúti határátmenetben október 11-étől veszik fel ismét a forgalmat.
A Deutsche Bahn feléleszti a német főváros S-Bahn-hálózatának egykor részét képző, négy és fél kilométer hosszú, évtizedek óta nem használt vonalat.
A lengyel gyártó a villamos motorvonatok legújabb verziójáról az idei gdański Trako nemzetközi vasúti szakkiállításon és -vásáron rántotta le a leplet.
A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.
Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?
A baszk gyártó 2002 óta kínálja villamosplatformját, melynek járművei a világ tizenkilenc országának harmincnyolc városában közlekednek, köztük Budapesten és Debrecenben is.
Az Olaszországot és Ausztriát az Alpok alatt összekapcsolni hivatott műtárgyat a tervek szerint 2032-ben adják majd át. A hatvanöt kilométer hosszú bázisalagút a világ leghosszabb vasúti alagútja lesz.
A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel már húsz új villamos közlekedik a fővárosban.