Megatendert írt ki a Cseh Vasutak
A České dráhy kilencven, 230 kilométeres sebességre engedélyezett személykocsi beszerzését tervezi. A pályázatban szereplő keretszerződés hozzávetőleges értéke nyolcmilliárd korona.
A České dráhy kilencven, 230 kilométeres sebességre engedélyezett személykocsi beszerzését tervezi. A pályázatban szereplő keretszerződés hozzávetőleges értéke nyolcmilliárd korona.
A Cseh Vasutak prágai bázisára megérkezett az első három, 230 km/óra sebességre engedélyezett Vectron. Ezt a tempóképességüket a mozdonyok azonban csak külföldön tudják kihasználni.
Egyre több ComfortJet szerelvény áll forgalomba, eltűnik az eurocity-kategória, ezzel együtt a Hungária EC is. Cseh railjetek Prága és Budapest, Hamburg, Villach felé, majd májustól Koppenhágába is.
A Cseh Vasutak az új járművek beszerzésével párhuzamosan kukázza a régebbi járműveit.
A Prága és Berlin között közlekedő hat eurocity-vonatpáron a csehek legújabb szerelvénye közlekedik. A mi Hungáriánk üde színfolt az uniformizált szerelvények között.
A ČD Cargo csaknem milliárdos veszteséggel zárta a 2024-es évet. A Cseh Vasutak Csoport befektetései rekord szintűek.
Harminc alacsony oldalú teherszállító vasúti kocsi beszerzésére írt ki pályázatot a cseh állami vasúti árufuvarozó társaság.
A lengyel Pesa által gyártott motorvonatok a nem villamosított regionális vonalakon váltották ki az elöregedő Studenka-utódokat, a Regionovákat.
Az energiahatékonyság növelése érdekében tetőkre, illetve szabad telkekre is szerelnének napelemeket, sőt egy akkumulátoros energiatároló berendezés is tervben van.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.
A cseh vasútipari vállalatokat tömörítő szövetség szerint minél több vasútvonalat kellene villamosítani.
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A 2024-es évben összesen száznegyvennégy új jármű állt szolgálatba a ČD-nél, az idén jöhetnek a ComfortJetek, amikből Budapestre is juthat.
Jelentősen megnőtt a vadászterületük a menetrendváltás óta.
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.