Már megkötötte a GYSEV a támogatási szerződést a Győr–Sopron–országhatár pályaszakasz fejlesztéséről 2,1 milliárd forint értékben. Ebben természetesen csak a megvalósíthatósági tanulmány és a tervek elkészítése foglaltatik benne, a teljes beruházásra a cég mintegy ötvenmilliárd forintot szán. Ennek keretében a meglévő pálya sebességét a manapság jobb helyeken már sztenderdnek számító 160-ra emelik, új P+R és B+R parkolókat hoznak létre, modern utastájékoztatási berendezéseket telepítenek, javítóbázist létesítenek, s közben a meglévő várótermekben próbálják garantálni a kor elvárásainak megfelelő biztonsági, tisztasági és egyéb szolgáltatási színvonalat (például wi-fivel).

A következő lépés a már kiírt közbeszerzések eredményhirdetése utáni szerződéskötés lesz, ez a tervezés és a megvalósíthatósági tanulmány esetében már nyár végére, ősz elejére várható. Az első ütem az országhatár–Sopron–Fertőszentmiklós szakasz kivitelezése lesz, ennek megkezdésére optimális esetben 2014 és 2016 között számíthatunk, így a teljes, Győr–Sopron távon a 160 kilométer/órás robogás és a kétvágányú pálya jó ideig még csak álom marad, realitásként csak 2016 utánra várható.

Báti András felvételén egy terelt Railjet halad a Győr–Sopron vonalon. Manapság még álom a nagyobb sebesség, de remélhetőleg 5-7 éven belül valóság lehet belőle