Ahogy már előzetesen tájékoztattuk az olvasókat, a szlovák közlekedésügyi minisztérium összesen harmincöt regionális vasútvonal üzemeltetését pályáztatná meg. A szaktárca tervei szerint az állami ZSSK vasúttársaságot meghagyná Szlovákia fő vasútvonalainak szolgáltatójaként, a regionális vasútvonalakon viszont szabadjára engedné a piacot. Az első regionális vasútvonal, ahol pályázatot hirdetnek, az a Zsolna és Rajec állomások közötti 20,9 kilométeres egyvágányú, nem villamosított vasúti pályát illeti. A Közszolgáltatási szerződésre vonatkozó előzetes tájékoztató már meg is jelent az európai TED rendszerben.

Zbyňov megálló a Zsolna–Rajec vasútvonalon (forrás: Wikipédia)

A Zsolna–Rajec egyvágányú vasútvonal a XIX. század legvégén épült, az első vonat 1899. október 10-én haladt végig a 20,9 kilométeres szakaszon. Jelentősége kizárólag regionális méretű, tizenegy megállója van.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!