A csoport a sanghaji Waigaoqiao Shipbuildingtől hat, a szintén sanghaji Jiangnan Shipyardtól pedig nyolc óriás konténerszállítót szerez be leányvállalatán, a China COSCO Shipping Holdingon keresztül. A két beruházás összértéke 1,78 milliárd dollár, körülbelül 485,5 milliárd forint. A hajókat két éven belül veheti át a társaság, mely által 2018 végére több mint kétmillió TEU (húsz láb hosszú konténer) szállítási kapacitással áll majd rendelkezésre.

Tizennégy nagy konténerszállítóval bővíti hajóflottáját a China COSCO Shipping a következő két évben (fotó: splash247.com)

A China COSCO Shipping Corp szerint a kínai hajózási társaságok hagyományosan főként az Ázsia és Afrika, valamint a Kína és Délkelet-Ázsia közötti útvonalakon szállítottak konténereket. A társaság azonban jelenleg már inkább az Ázsia és Európa, továbbá az Ázsia, valamint Észak- és Dél-Amerika közötti fő szállítási útvonalakra koncentrál. A dán Maersk Line, a svájci Mediterranean Shipping Co SA, valamint a francia CMA CGM SA a világ három legnagyobb konténerszállító csoportja, összesen akár negyven százalékos piaci részesedéssel. A kínai fuvarozók csak kis részesedést mondhatnak magukénak. A kínai állam tulajdonában álló, és folyamatosan terjeszkedő cég másik leányvállalata, a COSCO Shipping Lines Co Február végére már 311 konténerhajót üzemeltetett, 1,64 millió TEU kapacitást kínálva, ez a negyedik legnagyobb konténerszállító flottát jelenti a világon. A csoport ezen felül további harminchárom konténerszállítóra adott le rendelést, a járművek által több mint félmillió TEU-val fog nőni a szállítási kapacitás. Az olyan szabadkereskedelmi megállapodások, mint a Regionális Átfogó Gazdasági Partnerség, a Kína és a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN), valamint a Kína és Ausztrália közötti szabadkereskedelmi egyezmények új növekedési lehetőségeket kínálnak a China COSCO Shipping konténerszállítási szolgáltatásai számára az ázsiai és a csendes-óceáni térségben.

Az elemzők szerint habár az új járművek megerősítik a vállalat jelenlétét, az iparágra azonban negatív hatással is lehet. A nagy konténerszállítók iránti verseny le fogja lassítani a konténerszállító iparág talpra állását az elmúlt évek erős visszaesését követően. A kínai közlekedési minisztérium víziközlekedési részlege szerint azonban a China COSCO Shipping Corp flottabővítése pozitív hatással lesz, mivel a jobb felszereltségű hajók által még inkább versenyképes lesz a cég a nemzetközi riválisokkal szemben. Továbbá elősegíti olyan új termékek kifejlesztését, mint a cseppfolyósított földgáz vagy cseppfolyósított petróleum-szállító hajók – számol be a China Daily.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!