A nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszokon a két forgalmi irány fizikai elválasztásának fejlesztése a biztonság további erősítése érdekében szükséges. Az elválasztó sáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel valósítja meg a Magyar Közút. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a pályaelhagyásos balesetek, így a frontális ütközések száma.

Most azért van dugó az M3-ason, hogy ősztől balesetek miatt ne legyen. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: H. Szabó Sándor)

Ennek egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, amely 25 kilométer hosszan épül meg az elválasztó sávban. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.

A munkálatok az M3-as autópályán őszig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszon időszakos forgalomkorlátozásra kell készülni. H. Szabó Sándor felvételeink az M3-as Pest megyei szakaszán készültek Gödöllő körzetében – ezúttal nem helikopterről...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!