Lefoglalta a Vectront a rendőrség

iho   ·   2016.09.19. 18:45
18__P9180184

Patthelyzet alakult ki a szombati vasúti baleset okának kiderítése során. Mint korábban megírtuk, a 193 271-es Vectron szombaton elszabadult, átgurult egész Ferencváros pályaudvaron, majd a Soroksári út Soroksár felőli váltókörzetében siklott. A vadonatúj gépet az LTE magánvasúttársaság lízingeli a European Locomotive Leasingtől (ELL).

(fotók: Vörös Attila)

Az LTE a MÁV Zrt., a Közlekedésbiztonsági Szervezet, a gyártó Siemens, az ELL és a saját szakembereinek a bevonásával akár már ma, azaz hétfőn délelőtt készen állt arra, hogy kiderítse, vagy legalábbis megpróbálja kideríteni a baleset okát, de a felek nem jutottak közel a megoldáshoz. A rendőrség ugyanis lefoglalta a mozdonyt, a négylábú jelenleg Soroksári út állomáson vesztegel, leplombálva. Értesüléseink szerint a jövő hét elejéig ez lesz a helyzet, tehát a válasza még várni kell, addig csak feltételezésekbe lehet bocsátkozni. Annyi mindenesetre tudható, hogy a Vectron 20 kilométer per órás sebességgel (váltón 5 kilométeressel) vontatható.

Varga Botond, az LTE Hungária Kft. ügyvezetője kérdésünkre elárulta, hogy az elsődleges helyszíni szemle alapján nem egyértelmű, hogy miért szabadult el a mozdony, és tanácstalan volt akkor is, amikor arról faggattuk, hogy ilyen esetekben mi a  rendőrségi protokoll, milyen eszközökkel és milyen kompetenciával vizsgálódik ebben a speciális történetben a hatóság – „fogalmunk sincs, mit vizsgálnak” – árulta el. Az viszont egyértelmű, hogy a gép kiesése az üzletmenetből érzékenyen érinti az LTE-t, a cég jelenleg dolgozik a mozdony pótlásán.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.