Mint arról beszámoltunk, Tatabánya is csatlakozott azon városok sorába, akik saját kézbe vették a tömegközlekedést, a folyamat azonban elég egyedi módon zajlott le, hiszen a szolgáltatóváltás a 2018. első napján megtörtént, viszont az új cég új buszainak egyelőre csak egy része készült el. Az új járművek átadásának határideje a szerződés szerint április közepe, tehát senki nincs még csúszásban, nem egy újabb Modulo-ügyről van szó.

A húsz Credo Econell 12-t már decemberben átadták, és átmenetileg két protó Econell 13-at is biztosított a Kravtex. A többi új busz egyelőre még nem érkezett meg, így a szolgáltatóváltás ellenére jó néhány KNYKK-s busz is forgalomban maradt (fotó: T-Busz)

Egyelőre a Kravtex tudott előteljesíteni, átadták az összes Econell 12-est a T-Busznak, bár információink szerint csak azért volt ilyen gyors a cég, mert ezeket a buszokat eredetileg Pécsre szánták még 2014-ben, de oda végül mégsem kellettek – ezt magyarázza a járművek Tüke Buszra jellemző fűzöld alapszíne, amit aztán átfóliáztak. A győriek lógnak még három Econell 13-mal is (ilyenek nem voltak raktáron), így átmenetileg a két prototípust bocsátották a T-Busz rendelkezésére.

Négy elektromos Modulót is rendelt a T-Busz, Budapest után tehát Tatabánya lesz a második város, ahol megjelenik ez a típus. Az Ikarus Egyedi saját bevallása szerint ezeken is dolgozik már, nem csak a 180 csuklóson és a tíz szűrőbuszon.

A megrendelt tizennégy tatabányai csuklós MAN Lion’s City G lesz, ehhez érkezik még pluszban egy ugyanilyen jármű. Erre állítólag azért nyílt lehetőség, mert az eredetileg tervezett negyvenegy busz végül kevesebbe került a tervezettnél, így a rendelkezésre álló költségkeret nem lett teljes egészében kihasználva.

Csuklós MAN-ek Oslóban. Budapestre valószínűleg ugyanilyenek érkeznek használtan, Tatabánya viszont vadonat újakat vesz

Ugyanez a típus egyébként várhatóan Budapesten is feltűnik majd, hiszen nemrég négy plusz opcióban további egy használt csuklós bérlésére írt ki tendert a BKV. Információink szerint ezen az Oslóból származó MAN-ek a legesélyesebbek.

Visszakanyarodva Tatabányára: minden kezdet nehéz, a T-busz féle hatalomátvétel sem zajlott (zajlik) zökkenőmentesen, erről később majd egy külön cikkel jelentkezünk. Ha önöknek is vannak tapasztalataik, észrevételeik, élményeik a szolgáltatóváltással kapcsolatban, küldjék el nekünk e-mailben vagy írják meg kommentben.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!