„Ha a vizes vb-re nem is, de a 2024-es olimpiára már villamosított vonalon utazhatunk” – hallottuk lépten-nyomon az optimista ígéretet. Aztán az olimpiai pályázattól Magyarország visszalépett, a 29-es drótosítására azonban a NIF szerint mindenképp igény lett volna, a cél a Balaton környéki szűk keresztmetszetek – ebben a székesfehérvári gépcsere vagy átszállás is benne foglaltatik – megszüntetése lett volna.

Alagútba be... (fotók: Vörös Attila)

Első ütemben – a közbeszerzés kiírásakor – Szabadbattyántól Aszófőig épült volna ki a felsővezeték, emellett pálya- és állomáskorszerűsítést is magába foglalt a projekt. Az akkori ígéretek szerint a 2018–19-es menetrendváltástól közlekedhettek volna villamos vontatású vonatok az északi parton, de a további tervek nem zárták ki a Balaton körüli teljes villamosítást sem.

...alagútból ki...

A közbeszerzést végül a tervezetthez képest fél évvel később, 2016 decemberében írták ki, amelyre négy ajánlat érkezett. Az eredménytelenséget az igazolható, rendelkezésre álló anyagi fedezet elégtelensége miatt mondták ki. A négy ajánlattevő az Észak-Balaton I. Konzorcium (V-Híd Építő Kft., Vasútvillamosító Kft.), a Swietelsky Vasúttechnika Kft., az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.) és a Vasútépítők Kft. volt.

...marad a dízelromantika

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!