Mégis marad a selmeci vicinális

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2012.10.24. 16:00
kiskep_Anca

Mint ahogy már tájékoztattunk, öt mellékvonalat zárna be a szlovák közlekedésügyi minisztérium hatékonyságnövelésre és költségmegtakarításra hivatkozva.

A tervben eddig a Selmecbányát (Banská Štiavnica) és Felsőbesenyőt (Hronská Dúbrava) összekötő zsákvonal is szerepelt. Ez nagy felháborodást, azonnali petícióírást váltott ki a helyiek körében. A dolog olyannyira nagy port kavart, hogy a nagy nyomásnak kitett miniszter kénytelen volt átértékelni a helyzetet. Október 22-én látogatott el Ján Počiatek szlovák közlekedésügyi miniszter a híres UNESCO-városkába, hogy dűlőre jussanak a polgármesteri hivatal képviselőivel a vasúti közlekedés további üzemeltetésének ügyében, írja a szlovák Pravda.

a bányavárost propagáló 810-es sorozatú motorvonat Selmecbányán<br>(fotó: ZSSK)

Kompromisszumos megállapodás született, elálltak a vasúti közlekedés teljes felszámolásától. A mostani helyzethez képest felére csökkentik a járatok számát Selmecbánya és Felsőbesenyő között. December 9-től így négy vonatpár köti majd össze a két végállomást. Jövőre újabb felmérést készítenek a kihasználtságáról, s a vasútvonal további sorsáról akkor döntenek.

A vicinális megmentése melletti főbb érvek egyike a rossz közúti összeköttetés, amely leginkább a téli időszakban nehezíti meg az ott élők, illetve az odalátogatók dolgát. Szintén figyelembe vették a világörökség részeként nyilvántartott bányaváros idegenforgalmának növelésére irányuló erőfeszítéseket. A vasúti közlekedés felszámolásával nagy csorbát szenvedett volna az idegenforgalmi vonzerő, mondják.

újra átrajzolhatjuk tehát a térképet a decemberi változásokról Szlovákiában

Most már csak az a kérdés, hol vesznek el járatot, és milyet annak érdekében, hogy a selmeci zsákvonalon járhasson a napi négy pár személyvonat egy szlovák Bz-testvérrel. Szlovákiában már bevett szokás a teljesítményvolumen-korlát szerinti vonatkilométerek szétosztása, a jövő évre tervezett menetrend számára 30,3 millió kilométer a felső határ.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.