A Magnus Aircraft beadta pályázatát egy három hektáros terület megvásárlására a pécs-pogányi repülőtér mellett, ahol összeszerelő és később kompozitüzemet létesítene. Az Origo értesülései szerint akár 300 főnyi alkalmazottal is dolgozhat majd a repülőgépgyártó központ, a minapi pécsi bejelentés alkalmából kezdetben száz fős létszámról beszélt a cég vezérigazgatója, Boros László.

A 212-es: indulhat a gyártás<br>(fotó: Magnus)

Mint a vállalat honlapjáról kiderül, a pályázat benyújtását az tette aktuálissá, hogy a Magnus egyik típusa, a kétüléses, Rotay-motoros Fusion 212 elnyerte az FAA típusalkalmassági engedélyét az S-LSA, könnyű sportgép kategóriában, vagyis megkezdődhet a sorozatgyártás, márpedig a Magnus a gép iránti fokozódó globális érdeklődésről ír. A pécsi reptér a maga szabad területével és szilárd burkolatú pályájával jobb elérhetőséget jelent, könnyebb végrehajtani az elkészült gépek ellenőrzését, berepülését, és az értékesítés szempontjából is hasznos ez a helyszín. Az Origo cikke egy a típusokra alapozott pilótakadémiát is említ, amelynek szintén könnyebbség, ha közel van a gyártás helyszínéhez.

Portálunk korábban is figyelemmel kísérte a Kecskeméten, illetve Matkópusztán működő cég működését. Korábban hírt adtunk arról, hogy a Magnus az Egyesült Államokban is épít összeszerelő és karbantartó üzemet, tavaly írták alá közös vállalat alapítását egy kínai céggel.

A Földközi-tenger körberepülése után<br>(fotó: BA)

Két éve teljesítette a Magnus egyik kétülésese a könnyűnek épp nem mondható feladatot, a Földközi-tenger körberepülését. Tavaly szeptemberben pedig beszámolhattunk az elektromos változat, az eFusion sikeres hazai bemutatkozásáról, amelyhez a Siemens szállította a motort és a meghajtás rendszerét. Mint akkor megírtuk, külön-külön többféle elektromos típus létezik, különféle fontos képességekkel, a Magnus gépe azonban egyszerre alkalmas kezdőkiképzésre és alapfokú műrepülésre is (terhelhetősége -3/+6G).

A Rotax-motoros (80-100 lóerős) 212-es változat útvonalrepülést akár 800 kilométeres távon is végrehajthat, miközben a le- és felszállási pályaigénye nagyon alacsony (200/130 méter): ezeket a tulajdonságait is díjazták Friedrichshafenben, a nagy európai kisgépes kiállításon.

Az eFusion a tavalyi bemutatón<br>(fotó: iho)

Különösen érdekes távlatot villantottak fel a bemutatón a vészhelyzeti oktatás említésével, hiszen ez a nagygépes közforgalmi repülés pilótáinak (tovább)képzéséhez, a manuális készségek karbantartásához az elmúlt évek tapasztalatai szerint nagyon is szükséges lenne. Ennek a fejlődésben lévő speciális piacnak is komoly részese lehet a Magnus elektromos gépe, hiszen ez az oktatási forma jól végrehajtható az akkumulátorok behatárolta rövidebb repülési időben is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!