A szlovák állami személyszállító vasúttársaság (ZSSK) tájékoztatása szerint a 2019/2020-as menetrendi időszakban tovább javulnak a vasút szolgáltatásai, ami főleg a nemzetközi forgalomban lesz tapasztalható. Marad a railjet xpress Pozsony és Zürich között, egy railjet pár továbbra is közlekedik majd Pozsony és Prága között, a SuperCity Pendolino Kassa és Prága között (péntekenként plusz egy mentesítő Pendolino érkezik késő estére Kassára, ami szombaton kora reggel indul vissza Prágába).

Kassára naponta közlekedik Pendolino

Új vonatpárt indítanak december 15-től naponta Zsolnáról a lengyelországi Gdyniába. A vonat Zsolnáról 16:27-kor indul, s 6:33-kor érkezik meg a Balti tenger partján fekvő városba. Visszafelé 21:17-kor indul, s 11:44-re érkezik Zsolnára. A vonatban másodosztályú kocsik, többcélú térrel ellátott kocsi és fekvőhelyes kocsi is lesz. A járat a zwardonyi határátkelőn keresztül megy át Lengyelországba. Bővül a Poprád és Muszyna között közlekedő turistajárat is, amely már a téli szezonban is közlekedik vasárnaptól. A Báthory EC pedig, mint tudjuk Terespolig jár, ahol csatlakozások lesznek Minszk és Moszkva felé is.

A Homonna–Kassa–Prága útvonalon közlekedő EN 442/443 Slovakia euronight vonaton január 6-tól már a Metropolon megszokott cseh WLABmz hálókocsi is jár majd, amiben saját zuhanyzóval és WC-vel felszerelt hálókocsikabinok is vannak (DeLuxe kategória). Továbbra is marad a vonaton az „autovlak”, az autószállító szolgáltatás a Homonna–Prága, Kassa–Prága, valamint Poprád–Prága viszonylaton. Az idén még szezonálisan közlekedő EN 444/445 Bohemia euronight viszont megszűnik, helyette csak belföldi viszonylaton Kassa és Poprád (nyáron Zsolna) között közlekedik majd egy regionális expressz vonatpár a megszűnt vonat időfekvésében. A belföldi forgalomban pedig bővül az autószállító szolgáltatás, az eddigi Pozsony–Homonna viszonylat mellett már a Pozsony–Kassa viszonylaton is elérhető lesz az autószállítás.  A speciális kocsi a 614/615-ös Zemplín gyorsvonatba lesz sorolva.

A legújabb felújítási hullám eredménye, a kupés Bmz kocsi

A belföldi távolsági járatok tekintetében nem lesz sok változás, marad a napi négy IC pár Kassa és Pozsony között, amelyek saját üzleti kockázatra közlekednek, egy IC pár célállomása/kiinduló állomása Bécs. A leggyorsabb IC a Pozsony–Kassa távolságot 4 óra és 36 perc alatt teszi meg (ellenkező irányban 4 óra 40 perc). A „hatszázas” gyorsvonatok (6XX) továbbra is naponta hétszer közlekednek irányonként, ezek menetideje a két legnagyobb város között 5 óra 40 perc lesz. Zsolnán és Puhón átszállási lehetőségek lesznek Ostrava, valamint Prága irányába, Pozsonyban pedig a Prága és Budapest között közlekedő Metropolitan EC vonatokra.

Retrolaminátka Pozsonyban

A déli vonalon sem lesz érdemi változás, Pozsony és Kassa között Zólyomon keresztül továbbra is 3 gyorsvonat közlekedik majd naponta (+egy járat Zólyom és Kassa között), ellenkező irányban pedig napi négy gyorsvonat fut majd, lényegesebb menetidő-csökkenés, szolgáltatásjavulás nélkül. A Poľana éjjeli gyorsvonat paraméterei sem változnak. Ugyancsak marad az alibimenetrend a hidasi határátmenet esetében, tizenkét órás ütemben gurul majd át két IC pár Hidasnémetinél Kassa és Budapest között. A hab a tortán: a vonatok neveit jövőre is elárverezik, így termékeket reklámozó elnevezések is feltűnnek majd a hangosbemondókban. A következő menetrendi időszakban a pálmát a Syr NiKA ČÍZ&GO viszi, ami egy krémsajtot reklámoz -ez valami olyasmi, mintha mondjuk a Jázmin IC-t Túró Rudira keresztelnék át.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!