Havonta két-három alkalommal, többnyire csütörtök délelőttönként útra kel egy Csörgő a Keleti, néha a Nyugati pályaudvarról a legkülönfélébb személykocsikkal. Utasokat nem szállítanak, még jegyvizsgáló sem megy velük, így a mozdonyvezető egyedül élvezheti gépe csörgését. A célállomás a Dunakeszi Járműjavító, ahol a kocsik fővizsgáját végzik!

Irány Dunakeszi, a személykocsik wellness-szállodája. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A reggeli csúcs után általában kilenc óra körül érkezik meg a 418-as mozdony Ferencvárosból a Keletibe, hogy a fővizsga-kort elért kocsikkal útra keljen Dunakeszire. A vonat a körvasúton át közlekedik, majd a 70-es vonalon Dunakeszi állomásig. Innen indul a váci fővonallal párhuzamosan a járműjavító iparvágánya, ami nincsen villamosítva, így meg is van a magyarázatunk, hogy miért dízelmozdony húzza a szerelvényt. Az elkészült személykocsikért pedig szerda délutánonként szoktak bemenni, hogy másnap a Keletiből futópróbára indulhassanak – általában az 1-es vonalra Győrszentivánra.

Egy adag friss fővizsgás kocsival érkezik a Keletibe a 2110-es Csörgő

A fradis Csörgők másik munkája a heti háromszor esedékes dél-budai kiszolgálómenet. Erről már sokszor cikkeztünk, sőt a legutóbbi Indóház magazin címlapsztorija is erről szólt. Az esztergomi vonal villamosításának befejeztével az onnan felszabaduló Desiro motorvonatok a lajosmizsei vonalon szolgáló csörgős ingákat váltották ki, így tavaly április óta van már elég 418-as gép arra, hogy a budafoki és a nagytétényi ipart kiszolgáló tehervonaton a Bobót leváltsák. Ez már rég aktuális lett volna, gyakran a Bobó erejét felülmúló méretű szerelvényeket kell mozgatni és levegővel feltölteni a kiszolgálás során.

A Vágóhíd fölött robog át a Ferencvárosba tartó kiszolgáló tehervonat

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!