A Norwegian szeptember 15-étől leállítja Írországból induló összes, keskenytörzsűekkel repült észak-atlanti járatát, illetve nem újítja fel azokat, amelyek már hónapok óta szünetelnek Shannonból – adta hírül a légitársaság első alelnöke.

Matthew Wood a Boeing 737 MAX-ok letiltásával indokolta a döntést, és a Shannon–Stewart és Shannon–Providence vonalak valóban március óta nem működnek, amióta a Boeing keskenytörzsű altípusa, beleértve a Norwegian 18 MAX-737-esét, a földre kényszerült.

Wood emellett azt is kijelentette, hogy ezek a járatok a most zajló felülvizsgálat során nem bizonyultak gazdaságosnak. Ugyanakkor a három ír reptérről a skandináv országokba irányuló repülések tovább zajlanak majd.

Az alelnök emlékeztett arra, hogy a Norwegian a növekedés helyett a profitképesség politikájára tért át. Köszönetet mondott Dublin, Cork és Shannon, valamint az óceán túloldalán New York Stewart, Providence és a Hamilton repülőtereknek a 2017 óta tartó – most azonban felfüggesztett – észak-atlanti bővítések támogatásáért. A társaság vagy visszatéríti a már jegyet váltott utasoknak a pénzüket, vagy más Norwegian-járatok révén juttatják el őket úticéljukhoz.

Egyébként, hogy a Norwegian nagy hatótávolságú hálózatával gond van, azt már akkor lehetett érzékelni, amikor a MAX-ok leállításáról még szó sem volt. Tavaly igen komoly veszteségekről volt kénytelen beszámolni a légitársaság, egyébként két másik, 787-esekkel repült (Stockholm–Las Vegas és Stockholm–Oakland) járatát már 2018-ban leállította, többek közt az amúgy olcsó jegyárakra rakódó adóterhek miatt. Most nyáron arról döntöttek, hogy radikálisan csökkentik az Európa és az Egyesült Államok közötti többi, 787-esekkel teljesített járatainak számát is.

A 2018-as évre számolt 170 millió dolláros veszteséget a légitársaság főképp az üzemanyag árának emelkedésével, illetve a 787-esek Trent hajtóműveinek problémáival és az  emiatt adódó plusz költségekkel magyarázta. Mindeközben a cég adósság-állománya több milliárd dollárra nőtt.

A Norwegian csoport jelenleg 160 gépes flottát működtet, az alkalmazottak száma több, mint 11 ezer. A harmadik legnagyobb európai low-cost főnöke, a diszkont long-haul koncepció úttörője, Bjørn Kjos júliusban, a szintén nem túl bíztató első féléves adatok ismertetésekor jelentette be, hogy megválik posztjától és csak tanácsadóként dolgozik tovább a társaság vezetésében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!