Az Újpesti vasúti hídtól Pilisvörösvárig tartó szakasz nagyszabású rekonstrukciója kezdődik április 2-án. Ezzel a munkával végre kiépül a 2-es vasútvonal belső szakaszán a két vágány, amelyen a jelenlegihez képest jócskán megemelt, 100 kilométer per órás sebességgel is futhatnak a vonatok (kivétel ez alól a Szélhegy [Pemü] megállóhely és Pilisvörösvár közti pályaszakasz, ahol az ívviszonyok 60/80 kilométer per órás sebességet tesznek csak lehetővé). A hídfőtől Piliscsabáig új biztosítóberendezés készül, és valamennyi érintett állomáson, megállóhelyen korszerű utastájékoztató berendezést és térfigyelő kamerarendszert helyeznek üzembe.

Többek közt teljesne megújul Aquincum felső megállóhely is<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvétele)

A most átépülő 14,3 kilométeres szakaszon összesen 30,4 kilométer új vágányt fektetnek, a meglévő 43 helyett 32 új kitérőcsoport (ebből öt nagy sebességű), három új megállóhely (Aranyvölgy, Szélhegy, Vörösvárbánya) épül. Óbudán, Ürömön, Solymáron, Pilisvörösváron és az új megállóhelyeken P+R parkolót is építenek. Megújulnak a műtárgyak, az útátjárók is.

A vonatpótló buszjáratok útvonala

Az utasok a jelenlegi hivatalos vágányzári terv szerint április 2.–június 14. között elköszönhetnek a Desiro motorvonatoktól, Budapest és Esztergom között a teljes útvonalon vonatpótló buszok közlekednek majd. Az autóbuszok az Árpád hídi pályaudvarról indulnak, Rákosrendezőt, Vasútmúzeumot és Angyalföldet nem érintik, Esztergomig az érintett Volánbusz-megállóhelyeken állnak meg. Közlekedik a K jelzésű mikrobuszjárat is Szabdságliget–Pilisvörösvár–Klotildliget között.