Nyolc ajánlat érkezett a Lánchíd, a Széchenyi István tér és a budai váralagút felújítására vonatkozó közbeszerzési eljárásban az ajánlattételi felhívásban előírt határidőig.

A BKK közleménye szerint a Lánchíd és a Széchenyi István tér felújítására a Dömper Kft. 27 milliárd 998 millió forintos, az STR Mély- és Magasépítő Kft. 27 milliárd 170 millió 408 ezres, a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. 25 milliárd 917 millió 856 ezres, az A-Híd Építő Zrt. pedig 24 milliárd 643 millió 130 ezer forintos ajánlatott tett.

A budai váralagút felújítására az A-Híd Építő Zrt. 11 milliárd 213 millió 583 ezer forintos, a Dömper Kft. 10 milliárd 599 milliós, a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. 9 milliárd 901 millió 301 ezer forintos ajánlatott tett, míg a STR Mély- és Magasépítő Kft. 11 milliárd 21 millió 963 ezer forintért végezné el a munkát.

(fotó: Vörös Attila)

A Lánchíd és környékének felújítását célzó tendert még idén július elején írta ki a BKK. A cél, hogy a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést előtérbe helyezzék a térségben, ezzel egyidejűleg a járműforgalom csillapítása mellett fennmaradjon a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését ellátó fontos közlekedési folyosó forgalmi szerepe.

  • A Clark Ádám téren növelni kell a gyalogos tereket, továbbá garantálni az átjárás lehetőségét minden irányba.
  • A Széchenyi téren biztosítják a Lánchíd kétszer egy forgalmi sávos megközelítését és a tér déli oldalán a József Attila utcára való közvetlen rávezetést, a körforgalom megszüntetésével együtt. A tér keleti oldalán vegyes funkciójú, forgalomcsökkentett útpálya szükséges, a helyi intézmények gépjárművel való kiszolgálhatóságának fenntartásával.
  • A Lánchíd járdái közvetlenül kapcsolódnak majd a Széchenyi tér gyalogos zónájával és a fő gyalogos folyosókkal. Létrejöhet a Szent István Bazilika–Zrínyi Miklós utca–Lánchíd–Clark Ádám tér-budai Vár „összefüggő gyalogostengelye”.
  • A Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogos kapcsolat jöhet létre a Dunakorzó, a Kossuth Lajos tér és a Széchenyi tér között. A József Attila utca esetében tanulmányterv készül az útszakasz kétszer egy sávossá és csillapított forgalmúvá tételére.

A 2019 őszére tervezett szerződéskötést és munkakezdést követően harminc hónap alatt fejeződhetnek be a munkálatok, amelyből a kelet-nyugati közúti forgalomkorlátozással járó időszak várhatóan tizennyolc hónap lesz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!