A Fejér megyei kormányhivatal határozata azonban kiköti a szokásos feltételeket a munkagépekkel, a hulladékkezeléssel, a kommunális szennyvizekkel kapcsolatban, de végeredményben külön, egységes környezethasználati engedélyhez nem kötött az építkezés.

A felsővezetéktartó oszlopok állításán és a munkavezetéken kívül a következő beruházások épülnek majd:

  • Szabadbattyán alállomásának bővítése;
  • Aszófőn a meglevő áramszolgáltatói transzformátorállomás 120/25 kilovoltos transzformációval bővítése;
  • Elválasztó és betápláló fázishatárok létesítése;
  • Szabadbattyánban és Aszófőn be- és kitáplálási távvezeték építése.

A beavatkozásokhoz kisajátításokra nem lesz szükség, minden munka a vasút tulajdonában levő területen folyik majd. A felsízni és felszín alatti vizeket az építkezés nem veszélyezteti, talajszennyezés a munkagépekből kifolyó olajtól és az oszlopok festésekor keletkezhet. A transzformátorok alapjait medenceszerűen kell kiképezni az olaj elfolyásának megakadályozására.

(fotó: Vörös Attila)

Mivel a vasútvonal al- és felépítménye változatlan marad (210 kilonewton tengelyterhelés, 80 kilométer per órás engedélyezett legnagyobb pályasebesség), a korszerűsítés nem tartozik a környezetvédelmi hatásvizsgálatról szóló rendelet alá. A beruházás természetvédelmileg legkritikusabb része a Balatonkenese–Balatonfűzfő közötti Natura 2000-es védett terület közelsége, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság itt tehet korlátozási javaslatokat.

Az anyagdepókat minden esetben a MÁV területén kell elhelyezni, a közelben álló fákat meg kell óvni, havária esetén tájhonos lombhullató fák telepítésével kell pótolni a kidőlt fákat. A munkálatokat a természet, az élővilág megóvása érdekében vegetációs időszakon kívül, szeptember 1.–március 1. között kell végezni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!