Talán a budapesti helyiérdekű az, amit sem lenyelni, sem kiköpni nem tudnak: bő egy évszázados története során volt már nagyvasúti, fővárosi, közlekedési társasági (BKVT) tulajdonban, és talán maga a klasszikus helyiérdekű fogalma is idejétmúlt már. igazi elővárosi vasúttá meg még nem tud lenni (a jelenlegi vasúti tulajdonlás még nem tudjuk, hova is vezethet).

A fővárosi és az agglomerációs hálózatnak szerves egységként kell(ene) működnie, ezért voltak törekvések hol az északi és a déli helyiérdekűk metróként összekötésére, hol pedig a csepeli vonal villamossá alakítására. A jelenlegi közbeszerzés két változatot: a nagyvasúti és a metróhálózatba integrálás lehetőségét tartalmazza – írja az mfor.hu portál.

Nagyvasút, villamos vagy metró? (fotó: Kemsei Zoltán)

A közbeszerzésre mindössze két ajánlat érkezett, a Transinvest-Budapest Kft. ajánlatát azonban a hiánypótlások elmulasztása miatt érvénytelenítették, így a HÁHATHÁHÉT (igen, így! – a szerk.) Konzorcium (Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., Utiber Közúti Beruházó Kft., Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt.) 748 millió 270 ezer forintos nettó ajánlata lett a befutó. A szerződést július végén köthetik majd meg, a nyertes ajánlattevőnek megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készítenie.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!