– Nemcsak egy új modell gyártása kezdődött, hanem a Volkswagen jövője – emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess a sorozatgyártás beindításának alkalmából tartott ünnepségen, amelyen részt vett Angela Merkel kancellár is. – Egy olyan ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát, mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol kezdetben, a két világháború között, Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját.

A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik. Herbert Diess hangsúlyozta, a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron. A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járműveknek, a hajóknak és a repülőgépeknek.

– Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia – mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója. Hozzátette, az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

Az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják: az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátorcellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Diess azt is mondta, az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. A Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás egy százalékáért felelősek. A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re harminc százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet „menet közben”, fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkájának, a Volkswagennek, az Audinak és a Seatnak, és az üzem kapacitását évi 300 ezer autóra növelik.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!