Csütörtöki elnökségi ülésén jelentette be a francia vasút személy- és tehervonatokat üzemeltető üzletága, hogy kétmilliárd-hétszázmillió euró értékben rendel száz újfejlesztésű nagysebességű szerelvényt és azok karbantartására vonatkozó szolgáltatásokat A jövő TGV-je programot két éve indító Alstomtól. Az új szerelvények így egyenként huszonötmillió euróba kerülnek, ami nyolcmilliárd forintnak felel meg. Ez szerelvényenként ötmillió euróval kevesebb a jelenleg is futó TGV Duplex vonatok beszerzési áránál.

Az új TGV-k belső berendezése moduláris felépítésű lesz, így könnyen variálható. A legzsúfoltabb megoldásnál hétszáznegyven utast tud majd egy Avelia Horizon szállítani. A jelenlegi átlag TGV-ken ötszázan utazhatnak. Emellett ez lesz az eddigi legzöldebb TGV, mert kilencvenhét százalékban újrahasznosítható anyagból készül majd és a visszatáplálós fékberendezése révén húsz százalékkal kevesebbet villamosenergiát fog fogyasztani a jelenlegi TGV-szerelvényeknél. Okosodik is majd a vonattípus, mivel egy halom szenzort kap, amivel élőben nyomon lehet követni a berendezések állapotát. Ettől harminc százalékkal csökken majd a karbantartás költsége.

Az Avelia Horizon a jelenleg gyártásban lévő Avelia Liberty utódja lesz<br>(grafika: Amtrak)

A francia vasútireform-programnak köszönhető, történelmi fontosságú megrendelés fontos az államvasút számára, mivel hosszútávra is szavatolja a társaság versenyképességét az idővel más résztvevők előtt is megnyíló piacon. Az első szerelvények leszállítására öt évet kell várni, míg az utolsó, századikat 2033-ra tervezik átadni az SNCF-nek. Az Avelia Horizon típusnál ugyanúgy a rövidebb tengelytávú forgóvázakkal szerelt vonófejeket használják majd, mint a jelenleg az amerikai Amtraknak készülő Avelia Liberty nagysebességű vonatoknál.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!