Felújították az első Ev-kocsikat: a Fehér úti járműtelep és a VJSZ munkatársai közösen hozták rendbe a 101, 102 és 103-as motorkocsit az elmúlt időszakban. Fontos tudni, hogy a 100-as és a 104-es pályaszámú kocsit muzeális megőrzésre félretették, így a leendő nosztalgiavonat a köztes pályaszámokból állhatott elő.

A nosztalgia Tamara vasárnap mozgott először önerőből a felújítása után: az Örs vezér tere és a Pillangó utca közti próbapályán pendlizett a szokottnál rövidebb szerelvény.

Szavak nincsenek, milyen szép lett a vonat! Nézzék meg galériánkat is! (képek: Lovas Gábor)

Az Ev volt a legelső nehézmetrótípus, amit a Metrovagonmastól vásároltak Budapestre az épülő 2-es vonalra. Az első száz kocsi (100-199 pályaszámmal) 1969 és 1972 között készült el Moszkvában. Az izzólámpás utasteréről lehet(ett) a legegyszerűbben megismerni ezeket a járműveket. Az Ev-k közül 45 kocsit 2000 és 2002 között felújítottak, a belső terük ekkor lett rózsaszín és az ötkocsis szerelvények közbülső kocsijaiból ekkor szerelték ki a vezetőfülkéket is. Az Új típus neve EvA lett, becenevén Barbi. Az Ev és EvA sorozat kizárólag a 2-es metróvonalon szolgált az Alstom metrók megérkezéséig.

Klasszikus belső tér

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!