„Menet közben végzett mérésektől nem várható teljesen precíz, pontos, hibátlan súlymegállapítás” – olvasható a Hungarokamion oldalán, amely terjedelmes írásban foglalkozik a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszerrel (TSM), annak – mondjuk így – gyermekbetegségeivel. Ismert, és ezt ők is leírják, az eredeti elképzelés szerint a mérőpontok segítettek volna előszűrni, kiszűrni az elhaladó járművek közül azokat, amelyeknél felmerül a túlsúly gyanúja, akár a tengelysúlyra, akár az össztömegre vonatkozóan – más országokban kizárólag erre előszűrésre használják.

Mérési pont a 47-es főúton Derecske és Berettyóújfalu között (fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Nálunk viszont ezek alapján kapják a büntetéseket a fuvarozók. Egy szerencséjük van még: nem kell azokat befizetni, hiszen június 1-jétől lesz éles a rendszer. A Hungarokamion szerint nagyon sokan tönkrementek volna már mostanáig is, ha valóban be kellett volna fizetni a kiküldött bírságokat.

A próbaüzem alatt jól látszik az is, a TSM-ek rendre túlmérnek: „a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hitelesített mérőállomásai és a feladók szintén hitelesített mérőhelyei egymással szinkronban, a valós értékeket támasztják alá úgy, mint adott esetekben a címzettek hitelesített mérőállomásai.” Csakhogy a csekkeket a menet közben végzett mérések alapján küldik ki a címzetteknek...

De nemcsak ezzel van probléma, más gondokat is sorolnak az írásban.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!